تدوین موضوعی مباحث اقتصادی تفسیر نور از دیدگاه قرآن
کد خبر: 3778793
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱
در دیدار حجت‌الاسلام قرائتی و پورابراهیمی مطرح شد:

تدوین موضوعی مباحث اقتصادی تفسیر نور از دیدگاه قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی - حجت‌الاسلام قرائتی مفسر قرآن کریم از رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به‌منظور بررسی موضوعات اقتصادی از دیدگاه قرآن کریم و ویرایش متن استخراج شده و چاپ نسخه‌ای از تفسیر نور دعوت کرد.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از دفتر نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، حجت‌‌الاسلام قرائتی معلم و مفسر قرآن کریم در نشست مشترک رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ابتدا مباحثی در ارتباط با اقدامات اخیر خود در حوزه مباحث قرآنی مطرح کرد و گفت: در حوزه مباحث قرآنی موضوعات اساسی برای اداره جامعه وجود دارد و راهکارهای عملکرد بهتر در حوزه‌های مختلف تبیین و تشریح شده است، اما تاکنون این موضوعات عملیاتی نشده‌اند؛ لذا اقدام به تدوین موضوعی مباحث قرآن کردیم.
وی افزود: پس از جمع‌بندی کاملی برای هر یک از موضوعات و استخراج، آن‌ها در اختیار متخصصان دانشگاهی قرار گرفته و بررسی کارشناسی به کار محتوای آن‌ها انجام می‌شود و در نهایت تدوین موضوعی در مباحث متعدد به رشته تحریر در می‌آید.
این مفسر قرآن کریم از پورابراهیمی به‌منظور بررسی موضوعات اقتصادی از دیدگاه قرآن کریم و ویراش متن استخراج شده و چاپ نسخه‌ای از تفسیر نور دعوت به‌عمل آورد.
پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز با بیان اینکه بسیار کار ارزشمندی در حوزه موضوعات قرآنی انجام شده و می‌تواند مفید و موثر باشد، گفت: پیشنهاد می‌شود به غیر از تفسیرهای موضوعی قرآنی که انجام شده است، بحث استنباط فقهی هم در حوزه‌های مختلف صورت گیرد.
وی افزود: یکی از موضوعات مهم ما در کشور که دغدغه ایجاد کرده، استخراج مبانی قرآنی برای اداره جامعه است.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اقدامات انجام شده در سال‌های گذشته در ارتباط با تدوین قانون بانکداری اسلامی بیان کرد: بسیار مهم بوده که در حوزه قانون بانکداری اسلامی بتوانیم از مبانی فقهی در حوزه تدوین این قانون استفاده کنیم.
پورابراهیمی افزود: برای اینکه بتوانیم متن نهایی کمیسیون را برای تکمیل در حوزه مباحث اقتصادی و فقهی اسلامی نهایی کنیم، نشست‌هایی با مراجع عظام در قم از جمله آیت‌‌الله مکارم‌شیرازی، آیت‌‌الله سبحانی، آیت‌الله جوادی‌آملی و آیت‌الله علوی‌بروجردی داشتیم و متن بانکداری اسلامی را در اختیار آنها قرار دادیم.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس اظهارکرد: از مراجع درخواست کردیم در حوزه مباحث اسلامی و قرآنی ما را یاری کرده و استنباط‌های فقهی که در این حوزه می‌تواند به قانون اصلی کشور که مبتنی بر اسلام و شریعت است به ما کمک کند.
وی ادامه داد: به نظر می‌رسد مرحله اول تبیین موضوعی مباحث مختلف در قرآن کریم اقدام موثری است که می‌تواند با رویکرد استنباط‌‌های فقهی در راستای تدوین قوانین در حوزه مختلف از جمله مباحث اقتصادی عملیاتی شود.
پورابراهیمی تأکید کرد: آمادگی خود را برای همکاری با حجت‌الاسلام قرائتی به‌منظور تدوین موضوعی مباحث اقتصادی تفسیر نور برگرفته از قرآن کریم اعلام می‌کنم و این کار را به‌عنوان تکلیف و وظیفه شرعی و اثر خیر در حوزه اجرایی می‌دانیم.
انتهای پیام

captcha