تشکیل جمعیت فراگیر قرآنیان؛ راه برون‌رفت از وضعیت فعلی اتحادیه‌های کشور
کد خبر: 3778823
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸
مدیرعامل اتحادیه قرآنی گیلان تأکید کرد:

تشکیل جمعیت فراگیر قرآنیان؛ راه برون‌رفت از وضعیت فعلی اتحادیه‌های کشور

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ امیرحجت مرادی گفت: تشکیل جمعیتی فراگیر با حضور همه اقشار جامعه قرآنی هم نیاز امروز این جامعه را مرتفع می‌کند و هم مسئله اتحادیه‌های مؤسسات قرآنی کشور را، که به وضعیت بغرنجی رسیده است، حل خواهد کرد.

امیرحجت مرادی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت گیلان، که سابقه چندین ساله فعالیت را در مقام مدیر اتحادیه دارد، ایجاد تشکلی فراگیر در کشور را با 10 انجمن در بخش‌های مختلف قاریان، حافظان و ... پیشنهاد داد و ابراز امیدواری کرد تا این پیشنهاد پس از ارائه به شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در دستور کار قرار گیرد و کارشناسان نیز آن را بررسی کنند.
مرادی با اشاره به اینکه جامعه قرآنی کشور نیازمند تشکلی فراگیر است که همه اقشار و گروه‌ها را شامل شود، افزود: این تشکل مانند اتحادیه‌های قرآنی فقط شامل مؤسسات و تشکل‌ها نباشد و همه گروه‌ها و اقشار مختلف را نمایندگی کند.
وی با تبیین ابعاد این پیشنهاد، اظهار کرد: در حال حاضر می‌توانیم جامعه فعالان قرآنی کشور را به گروه‌های متعددی چون حافظان، قاریان، مدرسان و معلمان، استادان پیشکسوت، استادان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه، هنرمندان قرآنی و واقفان و خیرین تقسیم‌بندی کنیم که هر یک از این‌ها ضمن اینکه جامعه قرآنی را تشکیل می‌دهند، در حوزه تخصصی خود نیز تفاوت‌ها و مسائل مربوط به خود را دارند.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی گیلان بیان کرد: اکنون شاهدیم که این جمعیت عظیم و فعال که پس از هیئت‌های مذهبی بیشترین جمعیت دینی کشور را تشکیل می‌دهند، نظام تشکیلاتی و صنفی خود را ندارند و صرفاً در حوزه مؤسسات مردم‌نهاد شاهد تشکیل اتحادیه‌های استانی و کشوری هستیم که متأسفانه وضعیت حاد و بغرنج آنها امروز به مشکلی جدی و مایه شرمساری جامعه قرآنی شده است.

ایده تشکیل نظام صنفی فراگیر برای قرآنیان
مدیریت مؤسسه قرآن و عترت تسنیم وحی گیلان با اشاره به تشکیل ایده یک نظام صنفی و حقوقی فراگیر برای قرآنیان کشور، اضافه کرد: اخیراً و پس از اتفاقات ناراحت‌کننده در حوزه ادغام اتحادیه کشوری به این نتیجه رسیدیم که این مسئله سرانجامی نخواهد داشت و باید نظام تشکیلات جدیدی را فراهم کنیم که ایده تشکیل جمعیت قرآنیان کشور با زیرمجموعه انجمن‌های تخصصی می‌تواند تا حدودی رافع مسائل جامعه قرآنی کشور باشد.
وی گفت: برای مثال در حوزه اهالی سینما شاهد تشکلی به نام خانه سینما هستیم که در دل خود کانون‌ها و انجمن‌های تخصصی داشته و دارد؛ نظیر کانون تهیه‌کنندگان، کانون کارگردانان، کانون بازیگران و امثال آن. البته اخیراً وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال ایجاد نظامی صنفی در حوزه فرهنگ و هنر است که طبعاً جامعه قرآنی بخش مهم آن را تشکیل خواهد داد، اما تا آن موقع نیازمند تشکل فراگیر قرآنی در کشور هستیم.
ارائه پیشنهاد تشکیل 10 انجمن ذیل جمعیت قرآنی
مرادی با اشاره به اینکه موضوع فوق را به شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور پیشنهاد می‌کنم، اظهار کرد: انتظار داریم این پیشنهاد در دستور کار شورا قرار گیرد تا پس از بررسی‌ها و اقدامات کارشناسانه، به تصویب برسد. در طرح پیشنهادی 10 انجمن ذیل جمعیت قرآنی تعریف شده است که شامل انجمن حافظان، قاریان، پیشکسوتان، مدرسان حوزه آموزش، پژوهشگران و استادان دانشگاه در حوزه علوم قرآنی، مؤسسات و تشکل‌های قرآنی، جلسات قرآنی، خیرین و واقفان و هنرمندان خواهد بود.
وی اذعان کرد: برخی از این انجمن‌ها زیرگروه‌هایی نیز دارد. لذا با تشکیل این تشکل فراگیر، عملاً اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت به یکی از شاخه‌های این تشکل تبدیل خواهد شد و دیگر موضوع ادغام موضوعیت نخواهد داشت.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت گیلان با بیان این مطلب که اساسنامه و نحوه تشکیل این طرح آماده اجرا است، گفت: به صورت آزمایشی در گیلان آماده اجرای این طرح هستیم و اجرای آن می‌تواند به نظام تصمیم‌گیری قرآنی کشور یعنی شورای توسعه فرهنگ قرآنی کمک کند.
انتهای پیام

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۲۰:۴۵
0
0
سلام جناب مرادی ؛ اونجا رای نیاوردین حالا میخواین اینجا کاندید بشین .
مرادی
|
Germany
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۷ - ۲۰:۴۹
0
0
سلام جناب
بنده اصلا کاندیدا نبودم که رای بیارم یا نیارم
اطلاعاتتون رو اول تکمیل کنید بعد اظهار نظر بفرمائید تا غرض و مرض تون پنهان باشه اخوی
captcha