نتایج پیمایش سلامت اجتماعی در اختیار دستگاه‌ها قرار می‌گیرد
کد خبر: 3778851
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸
رحمانی‌فضلی:

نتایج پیمایش سلامت اجتماعی در اختیار دستگاه‌ها قرار می‌گیرد

گروه جامعه ــ وزیر کشور در جلسه شورای اجتماعی کشور با ابراز رضایت از نتایج پیمایش سلامت اجتماعی از آمادگی این شورا برای ساماندهی فضای مجازی و پیشنهاد تدوین قانون جامع آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

آمادگی شورای اجتماعی کشور برای ساماندهی فضای مجازی/ پیمایش سلامت در صورت تداوم به بهره‌برداری می‌رسدبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در یکصد و دوازدهمین جلسه شورای اجتماعی کشور که امروز، 16 دی‌ماه، در وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به انجام پیمایش سلامت اجتماعی اظهار کرد: این پیمایش اقدام خوبی بود و اگر نتایج آن کاملا قابل قبول باشد، مورد استفاده دستگاه‌ها قرار می‌گیرد، و این طرح در صورت تداوم آن به بهره‌برداری می‌رسد.

رحمانی فضلی همچنین با اشاره به مسائل بودجه‌ای کشور و نحوه حمایت دستگاه‌ها در این رابطه عنوان کرد: مسائل بودجه‌ای و حمایتی در شرح وظایف دستگاه‌ها وجود دارد، باید به این مسأله توجه کنیم که اقداماتی که قرار است انجام گیرد، تکرار و انباشت فعالیت‌های موجود نباشد.
 
وی همچنین اعلام کرد: پیشنهاد قانون جامع آسیب‌های اجتماعی ارائه شده است و مواردی به آن اضافه می‌شود، این قانون اصلی در حوزه اجتماعی است و در رویکرد‌های حمایتی بسیار مهم است.
 
رحمانی فضلی تأکید کرد: تدوین قانون جامع آسیب‌های اجتماعی اقدام بسیار خوبی است، کمیته‌ای برای تدوین آن در نظر گرفته شده اما نباید با عجله آن را به مجلس ارائه کنیم بلکه باید روی آن کار شود و نواقص آن با اولویت رفع و رویکردهای پیشگیرانه اجتماعی در آن لحاظ شود.
 
وزیر کشور در ادامه به موضوع خلأ‌های قانونی در فضای مجازی پرداخت و تصریح کرد: خلأهای قانونی زیادی در این رابطه وجود دارد، که دایره‌ای از سوءاستفاده‌های اجتماعی، مذهبی، اقتصادی را دربرگرفته و نوعی ولنگاری در آن مشاهده می‌شود؛ پدر و مادر‌ها نگران هستند و می‌گویند باید قوانینی تدوین شود تا از سلامت فرزندان خود اطمینان داشته باشیم. برای مدیریت فضای مجازی شاید با این امکانات موجود کنترلی وجود نداشته باشد، اما باید خود را برای استفاده از این فضا تقویت کنیم.

وی تأکید کرد: کنترل فضای مجازی از اختیارات و وظایف شورای عالی فضای مجازی است. ما به عنوان شورای اجتماعی پیشنهاد می‌دهیم که در آنجا این بررسی‌ها انجام شود، در غیر این صورت اگر آن‌ها تمایل داشته باشند شورای اجتماعی این آمادگی را دارد تا با استفاده از نظر کارشناسان و استفاده از روش‌ها و شیوه‌هایی که در دنیا اعمال می‌شود و روش‌هایی که در کشور ما نیز بعضا پیشنهاد شده به یک جمع‌بندی رسیده که نهایت آن استفاده مطلوب و منطقی از فضای مجازی و دفع مضرات آن است.
 
رحمانی فضلی اظهار کرد: اگر ما ازاول شرایط فضای مجازی را به صورت قانونی و روشمند ارائه کنیم، اطمینان خاطر خانواده و ثبات را به دنبال دارد.
 
به گزارش ایکنا؛ رحمانی فضلی همچنین در حاشیه این نشست در رابطه با استفاده از ظرفیت‌ها و راهکار‌های موجود در فضای مجازی، گفت: این موضوع در جلسه مطرح شد و بین همه اعضا این موضوع مشترک بود که هیچگونه نظارت منطقی و هیچ قانونی که رفتار در فضای مجازی را نظارت کند و مجوز‌های لازم را ارائه دهد، وجود ندارد.

وی افزود: خانواده‌ها نگران فرزندانشان هستند و مراجعات بسیاری مبنی بر این دارند که این فضای باز و غیرمدیریت شده، آسیب‌رسان است. مقرر شد که قوانین و مقررات، روش‌ها و شیوه‌هایی که بتواند تضمین، اطمینان و ثبات بیشتری را در خصوص استفاده از این فضا ایجاد کند، تعیین شود.
 
انتهای پیام
captcha