ضعف جدی شورای قرآن خوزستان در برگزاری و نتیجه‌بخشی جلسات
کد خبر: 3778913
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵
محمدی‌مجد بیان کرد:

ضعف جدی شورای قرآن خوزستان در برگزاری و نتیجه‌بخشی جلسات

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ حافظ کل قرآن کریم با اشاره به عملکرد شورای قرآن استان خوزستان اظهار کرد: شاهد برگزاری بی‌نظم شورای قرآن استان هستیم و این امر در اختصاص بودجه هم تأثیرگذار است چون بودجه متناسب با گزارش‌دهی اختصاص می‌یابد؛ این یک ضعف است که بی‌نظمی و بی‌نتیجه بودن جلسات را شاهد هستیم.

ضعف جدی شورای قرآن خوزستان در برگزاری و نتیجه جلسات

محمدجواد محمدی‌مجد، حافظ کل قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، اظهار کرد: باید این واقعیت را بپذیریم که کشور از نظر اقتصادی و بودجه در چند سال اخیر در مضیقه قرار دارد. بعد از تحریم‌ها از لحاظ بودجه وضعیت سختی داشتیم و متأسفانه دیواری کوتاه‌تر از حوزه فرهنگ هم به شکل عمومی وجود ندارد و هر چه اوضاع سخت‌تر می‌شود از بودجه حوزه فرهنگ کم می‌شود که مباحث قرآنی هم به عنوان زیرمجموعه فرهنگ از این مسئله مستثنی نبوده است.

وی با بیان اینکه سال به سال بودجه قرآنی از سال 89 تاکنون کمتر می‌شود‏، افزود: وقتی هم که بودجه اختصاص پیدا می‌کند در حوزه تخصیص مبلغ دریافتی کمتر از بودجه اختصاص‌یافته است بنابراین در این میان باید نقش اقتصاد جدی گرفته شود. برگزاری برنامه‌های قرآنی از هر نوع آن شامل مسابقات و محافل نیازمند منابع مالی است.

محمدی‌مجد با تأکید بر اینکه فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی در بخش مردمی کم رونق نشده و شاهد کاهش آن نبوده‌ایم‏ اما در حوزه مربوط به نهادها با کاهش فعالیت‌ها روبرو بودیم‏ گفت: مزایای حضور فعالان قرآنی در پست‌های مدیریتی این است که آشنایی آنها با بخش‌های مختلف تبلیغ و ترویج نسبت به افراد غیرقرآنی بهتر است و بهتر می‌توانند یک برنامه را سازماندهی کنند اما افراد غیرقرآنی در حوزه مدیریت و منابع و نیروی انسانی بهتر عمل می‌کنند چون مدیریت یک علم دانشگاهی است و آن را به صورت آکادمیک فرا می‌بینند.

محمدی‌مجد با اشاره به عملکرد شورای قرآن استان خوزستان تصریح کرد: شاهد برگزاری بی‌نظم شورای قرآن استان هستیم و این امر در اختصاص بودجه هم تاثیرگذار است چون بودجه متناسب با گزارش‌دهی اختصاص می‌یابد. شورای عالی قرآن خوزستان باید درباره برگزاری جلسات و خروجی آن پاسخگو باشد. این یک ضعف است که بی‌نظمی و بی نتیجه بودن جلسات را شاهد هستیم.

این حافظ کل قرآن کریم تصریح کرد: در این عرصه می‌شود افرادی را تربیت کنیم که در حوزه قرآنی بیایند. کما اینکه این اتفاق در سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور رخ داده است. ما می‌توانیم برای انجام فعالیت‌های قرآنی مدیرانی را تربیت کنم با عنوان مدیر فرهنگی و مدیر قرآنی؛ البته آرمان ما این است که فرد هم قرآنی باشد و هم مدیر.

وی گفت: اگر نتوانیم به این شرایط عنوان شده دست یابیم‏ ناگزیریم برای نهاد قرآنی یک مدیر انتخاب کنیم و در این صورت باید برای فعالان و افراد قرآنی به عنوان مشاور حکم صادر شود تا برای مدیر ایده و فکر قرآنی تامین شود که این امر در همه جای دنیا مرسوم است.

انتهای پیام

captcha