نگاهی بر فعالیت‌های مؤسسه قرآنی «روضة‌الایمان» بوکان
کد خبر: 3778960
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶

نگاهی بر فعالیت‌های مؤسسه قرآنی «روضة‌الایمان» بوکان

گروه مؤسسات قرآنی‌مردم‌نهاد ــ مؤسسه روضةالایمان شهرستان بوکان مرکزی قرآنی است که اهل تسنن در آن به فراگیری آموزه‌های قرآنی می‌پردازند.

به گزارش ایکنا؛ مؤسسه روضة‌الایمان یک مرکز قرآنی است که اهل تسنن در آن به فراگیری آموزه‌های قرآنی می‌پردازند. تاکنون در این مرکز  کلاس‌های بسیاری از جمله حفظ کل و حفظ اجزء مختلف، تجوید، قرائت و یک دوره تربیت مربی برگزار شده است.

در دوره تربیت حافظ کلی که در این مرکز برگزار شد، 14 حافظ کل تربیت شده‌اند که در مساجد شهر زیر نظر مؤسسه مشغول آموزش قرآن هستند.

طاهر شیخی، مدیرعامل موسسه روضة‌الایمان بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همیشه در پایان دوره‌ها از قرآن‌آموزان ما امتحان پایان دوره می‌گرفت و به ازای تعداد برگزیده‌ها وجه نقدی به مؤسسه پرداخت می‌کرد که صرف مخارج مؤسسه می‌شد اما این اواخر این مبلغ کاهش پیدا کرده است که با توجه به استیجاری بودن این مؤسسه، فعالیت‌های ما دچار اختلال شده است.

وی ادامه داد: از کلاس‌های مؤسسه ما استقبال زیادی می‌شود؛ لذا هم تعداد متربیانمان بسیار است و هم میزان شرکت و استقبال از مسابقات سراسری از سوی این مرکز بالا است. در دو سال متوالی این مرکز جزء 40 مؤسسه فعال‌ استان از لحاظ آمار شرکت‌کننده در مسابقات سراسری بود.   

25 مربی در این مرکز مشغول آموزش و آماده کردن قرآن‌آموزان برای مسابقات ترم زمستان هستند که این رقابت‌ها نیز در رشته‌های حفظ ویژه مقطع ابتدایی، مفاهیم و تفسیر ویژه بزرگسالان  برگزار خواهد شد.

یادآوری می‌شود؛ این مرکز مجموز فعالیت خود را در سال 89 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده است و در استان آذربایجان غربی، شهرستان بوکان، خیابان طلعه سردار، روبروی مسجد جامع بوکان، پاساژ میلاد نور، طبقه دوم واقع است.

انتهای پیام

captcha