اضافه شدن رشته روخوانی به آزمون سراسری حفظ قرآن
کد خبر: 3779111
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰

اضافه شدن رشته روخوانی به آزمون سراسری حفظ قرآن

گروه مسابقات ــ معاون برنامه‌ریزی و آموزش اداره کل آموزش معاونت قرآنی وزارت ارشاد ضمن اعلام آخرین آمار ثبت نام در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم، از اضافه شدن رشته روخوانی قرآن کریم به این آزمون خبر داد.

اضافه شدن رشته روخوانی به آزمون سراسری حفظ قرآن / آمار ثبت‌نام بعد از یک هفته

مریم قاسم‌احمد، معاون برنامه‌ریزی و آموزش اداره کل آموزش معاونت قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، در مورد آخرین خبرها از وضعیت ثبت نام در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن، گفت: با گذشت حدود یک هفته از آغاز ثبت نام، نزدیک به 13 هزار و 500 نفر در این ثبت نام کرده‌اند که بیشترین فراوانی مربوط به استان کرمانشاه و در بین شهرهای سراسر کشور نیز شهر قم بیشتری تعداد ثبت نام‌کننده را داشته است.
وی با اشاره به اینکه آمار لحظه‌ای تعداد ثبت نام‌کننده‌ها در سامانه www.quranedu.ir قابل مشاهده است، افزود: در بین موسسات نیز موسسه جامعه‌القرآن شاهرود بیشترین تعداد ثبت نام را داشته است.
قاسم‌احمد در ادامه به اضافه شدن رشته روخوانی به آزمون امسال، اشاره و اظهار کرد: در این رشته که به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، شرکت‌کنندگان، بازخورد آیاتی را که قرائت می‌‌کنند، همان لحظه دریافت کرده و موارد غلط برایشان اصلاح می‌شود.
معاون برنامه‌ریزی و آموزش اداره کل آموزش معاونت قرآن وزارت ارشاد بیان کرد: امسال به صورت الکترونیکی بحث سبک زندگی اسلامی و سیره معصومین(ع) را نیز داریم که آزمون‌های آن نیز به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.
وی در پایان در مورد هزینه ثبت نام گفت: براساس آنچه در دستورالعمل اجرایی آزمون آمده است، میزان هزینه ثبت نام برای هر شرکت‌کننده در یک رشته، مبلغ 60 هزار ریال است.
یادآوری می‌شود، امکان تغییر رشته‌های آزمون از روز گذشته 16 دی‌ماه فراهم شده است. داوطلبان می‌توانند برای این کار از طریق میز کار خود به قسمت مشاهده رشته‌های ثبت نامی مراجعه و ویرایش کنند.
ثبت نام برای آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن از 10 دی‌ماه آغاز شده و تا پایان این ماه ادامه دارد. این آزمون در ۱۸ رشته شامل حفظ جزء ۳۰ قرآن(طرح بشارت ۱۴۵۲)، حفظ جزء اول قرآن، حفظ سه جزء اول، حفظ پنج جزء اول، حفظ ۱۰ جزء اول، حفظ ۱۵ جزء اول، حفظ ۲۰ جزء اول، حفظ کل، ترجمه و مفاهیم، تدبر در قرآن، تفسیر، معارف و حفظ موضوعی قرآن، معارف و حفظ احادیث نهج‌البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه، سبک زندگی و سیره معصومین(ع)، ترجمه و مفاهیم و روخوانی قرآن برگزار می‌شود.

اضافه شدن رشته روخوانی به آزمون سراسری حفظ قرآن / آمار ثبت‌نام بعد از یک هفته
همچنین آزمون رشته‌های الکترونیکی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، اول و دوم اسفندماه، آزمون رشته‌های کتبی نیز پنجشنبه، نهم اسفندماه و آزمون رشته‌های شفاهی ویژه گروه سنی مقطع ابتدایی و پایین‌تر و حافظان کل قبول شده در مرحله کتبی روز ۱۱ تا ۱۶ اسفندماه برگزار می‌شود.

روزهای ۱۸ تا ۲۳ اسفندماه نیز آزمون رشته‌های شفاهی ویژه دانش‌آموزان تمامی مقاطع تحصیلی شرکت‌کننده در رشته حفظ جزء ۳۰ قرآن در مدارس برگزار می‌شود.

انتهای پیام 

مطالب مرتبط
captcha