کمک سه میلیارد دلاری امارات به پاکستان
کد خبر: 3779152
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳

کمک سه میلیارد دلاری امارات به پاکستان

گروه بین‌الملل ــ به دنبال دیدار دو روزه ولیعهد امارات متحده عربی با نخست‌وزیر پاکستان،‌ خبری مبنی بر کمک سه میلیارد دلاری ابوظبی به این کشور منتشر شد.

کمک سه میلیارد دلاری امارات به پاکستان/ عمومیبه گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری مهر؛ شیخ محمد بن زائد آل نهیان (ولیعهد ابوظبی) که برای دیداری دو روزه راهی اسلام‌آباد شده است، با عمران خان (نخست‌وزیر پاکستان) دیدار کرد. ولیعهد ابوظبی در دیدار با عمران خان درباره روابط اقتصادی و سیاسی دوجانبه گفت‌وگو کرد.

در جریان این دیدار، پیش‌بینی می‌شود که امارات متحده عربی یک بسته حمایتی چند میلیارد دلاری را با پاکستان امضاء کند. در اواخر دسامبر سال گذشته، صندوق توسعه ابوظبی اعلام کرد که امارات متحده عربی قصد دارد برای کمک به اسلام‌آباد حدود 3 میلیارد دلار در بانک مرکزی پاکستان سرمایه‌گذاری کند.

پاکستان در حال حاضر با بحران در تراز پرداخت‌ها مواجه است که دلیل آن کاهش 5 درصدی نرخ پول رسمی این کشور در برابر دلار آمریکاست.

یادآور می‌شود، امارات با کمک 6 میلیارد و 200 میلیون دلاری به پاکستان توافق کرده است که 3 میلیارد دلار از این مبلغ به صورت وام نقدی و 3 میلیارد و 200 میلیون دلار به صورت صادرات نفت در اختیار اسلام‌آباد قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

captcha