حضور ۶ نماینده از همدان در گردهمایی فعالان قرآنی ـ مردمی
کد خبر: 3779159
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸

حضور ۶ نماینده از همدان در گردهمایی فعالان قرآنی ـ مردمی

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس هیئت مدیره اتحادیه مدغم قرآنی استان همدان اظهار کرد: گردهمایی فعالان قرآنی ـ مردمی سراسر کشور با حضور ۶ نماینده از همدان ۲۰ و ۲۱ دی‌ماه در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.

گردهمایی فعالان قرآنی مردمی سراسر کشور با حضور 6 نماینده از همدان برگزار می‌شود

جواد سعیدی، رئیس اتحادیه موسسات قرآنی استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: گردهمایی فعالان قرآنی مردمی سراسر کشور، 20 و 21 دی‌ماه در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه متولی این برنامه سازمان دارالقرآن است، افزود: در این گردهمایی نماینده اتحادیه‌های استانی مؤسسات و تشكل‌های قرآنی مردمی، خانه‌های قرآن عترت شهری و روستایی، انجمن قرآنیان، انجمن خیرین، معلمان قرآن کریم و «جلسات» قرآن‌ كریم از سراسر کشور حضور خواهند داشت.
سعیدی اضافه کرد: از استان همدان نیز 6 نماینده از گروه‌های مذکور در گردهمایی حضور خواهند داشت، نقش اتحادیه‌های استانی در تثبیت اتحادیه واحد كشوری، تبیین مسیر جهت‌گیری‌های آینده و ضرورت تدوین چشم‌انداز برای آینده اتحادیه‌های استانی از جمله موضوعاتی است که در این گردهمایی به آن پرداخته خواهد شد.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مدغم قرآنی استان ادامه داد: بررسی راهكارهای ارتقاء توان مدیریتی، اداری، مالی و برنامه‌ای اتحادیه‌های استانی، بررسی مشكلات و موانعی كه اتحادیه‌ها با آن مواجه هستند و ارائه راهكارهایی برای حل این مشكلات و بررسی راهكارهای تثبیت و ارتقاء جایگاه اتحادیه‌های استانی در منظر مسئولان استانی و كشوری از دیگر مصوبات این جلسه است.
وی از بررسی راهكارهای ارتقاء نحوه تعامل اتحادیه‌های استانی با اشخاص حقیقی و حقوقی در سطح استان، كشور و به‌ویژه با خانه‌های قرآن و عترت شهری و روستایی، بررسی مشكلات و موانعی كه عموم موسسات قرآنی مردمی با آن مواجه هستند و ارائه راهكارهای مناسب برای حل این مشكلات و بررسی نحوه ارائه خدمات هرچه بیشتر اتحادیه‌های استانی به موسسات قرآنی مردمی در این گردهمایی خبر داد.
سعیدی اظهار کرد: بررسی ضرورت گردهم آمدن اساتید و پیشکسوتان قرآنی طی نشست‌های مستمر و منظم، تبیین جایگاه قرآنیان در نظام تصمیم‌سازی و تصمیم گیری فعالیت‌های قرآنی كشور، نقش و تبیین جایگاه قرآنیان در پیشبرد اهداف قرآنی و فرهنگی نظام و تعیین دستورالعمل اجرایی انجمن قرآنیان استان‌ها از موضوعات قابل بحث در بخش انجمن قرآنیان است.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مدغم قرآنی استان گفت: بررسی راهكارهای چگونگی گسترش این طرح در سطح كشور، بررسی و تصویب پیش‌نویس اساسنامه خیرین قرآنی و بررسی راهكارهای لازم جهت ارتقاء مشارکت عمومی مردم از فعالیت‌های قرآنی از موضوعات قابل مطرح در بخش انجمن خیرین است.
وی بیان کرد: بررسی نقش و رسالت كادرهای آموزشی در ارتقاء و اثربخشی آموزش‌های عمومی و تخصصی قرآن‌كریم، بررسی كم و كیف برگزاری دوره‌های آموزشی قرآن در كشور و احصای ضرورت‌ها و نیازهای آموزشی، آشنایی با برنامه‌های آموزشی، الزامات اجرایی دوره‌‌های آموزشی و ارزشیابی آموزشی، بررسی نقش منابع آموزشی و وسایل كمك آموزشی در ارتقاء سطح آموزش و بررسی چگونگی جذب و به‌کارگیری دانش‌آموختگان دوره‌های تربیت کادر متخصص از عناوین قابل مطرح در بخش معلمان قرآن کریم است.
سعیدی اظهار کرد: بررسی هویت جلسات قرآن و مؤلفه‌های یك جلسه مطلوب قرآنی، اهمیت و نقش جلسات قرآن در رشد و ارتقاء قاریان و حافظان قرآن‌ كریم، مشكلات و چالش‌های جلسات قرآن و راه‌های برون رفت از آنها، بررسی لزوم شناسنامه‌دار شدن جلسات قرآن و ساماندهی آن‌ها و بایسته‌های این امر، الزامات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری جلسات قرآنی و بررسی نحوه تعامل جلسات با یكدیگر نیز از مصوباتی است که در بخش «جلسات» قرآن‌كریم به آن پرداخته خواهد شد.
انتهای پیام

captcha