فعالیت موسسه «ابرار» در 3 شهر چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3779237
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶

فعالیت موسسه «ابرار» در 3 شهر چهارمحال و بختیاری

گروه موسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ موسسه فرهنگی قرآن و عترت ابرار در راستای ترویج و نشر معارف قرآن، عترت و حکمت‌های نهج‌البلاغه، دوره‌های آموزشی را در سه شعبه این مرکز که در شهر‌های شهرکرد، وردنجان و سامان واقع شده است، برگزار می‌کند.

به گزارش ایکنا؛ موسسه فرهنگی قرآن و عترت ابرار مفاهیم قرآنی را از مقطع چهارسال به بالا آموزش می‌دهد. اعتبارات این مرکز توسط خیرین تأمین می‌شود و چهار مربی، کلاس‌های روخوانی و روان‌خوانی، مفاهیم قرآن، حفظ جزء سی و سبک زندگی اسلامی را برگزار می‌کنند. همچنین پیش‌دبستانی نیز تحت نظارت این مرکز، فعالیت می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمسعود حسینی، مدیرعامل موسسه فرهنگی قرآن و عترت ابرار گفت: تأسیس موسسات غیر انتفاعی و یا مراکز تحت نظارت آموزش‌ و پرورش و بهزیستی‌ها در سطح شهر، اجازه فعالیت به مراکز قرآنی نمی‌دهد. حتی از مربیان موسسات قرآنی نیز برای اداره این کلاس‌ها استفاده می‌کنند که سبب می‌شود، مراکز قرآنی با کمبود مربی مواجه ‌شوند. این موازی‌کاری سبب بروز مشکلات بسیاری شده است که چند باری نیز در مجامع قرآنی اعتراض کرده‌ایم.

اجرای مسابقات قرآن در رشته‌های تفسیر، حفظ جزء سی، مفاهیم قرآن و برپایی محافل انس با قرآن، دعوت از قاریان برجسته استانی از جمله فعالیت‌های این مرکز بوده است. همچنین دوره‌های تربیت مربی در رشته‌های روخوانی، حفظ و مفاهیم قرآن در شهرستان سامان ویژه بانوان برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها نیز گواهی‌نامه پایان دوره دریافت می‌کنند.

موسسه فرهنگی قرآن و عترت ابرار از سال 80 فعالیت‌های خود را آغاز و مجوز رسمی خود را در سال 91 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد.

دفتر این موسسه در استان چهار محال و بختیاری، شهرستان وردنجان، خیابان چهارده معصوم(ع)، امام حسین(ع)، پلاک هفت شده واقع است و در شهر‌های شهرکرد، وردنجان و سامان دوره‌های آموزشی برپا می‌کند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 03833348816 تماس بگیرند.

انتهای پیام

captcha