سمنان میزبان جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی شد
کد خبر: 3779274
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹

سمنان میزبان جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی شد

گروه اجتماعی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از میزبانی این استان در برگزاری جشنواره داستان و خاطره و سفرنامه رضوی خبر داد و گفت: با موافقت بنیاد بین‌المللی امام رضا‌(ع) این جشنواره‌ها به‌صورت دوسالانه برگزار می‌شود.

سمنان میزبان جشنواره سفرنامه و خاطره نویسی رضوی شد

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اصغر فضیلت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان امروز، 17 دی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سال آینده همزمان با بیست و هشتم صفر سالروز شهادت امام رضا‌(ع) بخش سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی در سمنان برگزار می‌شود، گفت: بخش داستان رضوی که تاکنون با عنوان (کبوتر حرم) به میزبانی سمنان برگزار می‌شد نیز از این پس به‌صورت دوسالانه و از سال ٩٩ برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اهمیت بخش داستان که امری تخصصی است، متذکر شد: توسعه مفهومی در موضوع جشنواره داستان نیز ایجاد شود و به این معنا که سیره تمام ائمه اطهار‌(ع) و پیامبر اکرم‌(ص) نیز موضوع آثار ارسالی قرار گیرد.
فضیلت از نشست بررسی چگونگی برگزاری این جشنواره‌ها در نمایندگی بنیاد در تهران خبر داد و افزود: در این نشست مقرر شد در طول سال نیز برنامه‌های متنوعی با موضوع داستان و سفرنامه و خاطره با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و نیز مشارکت بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در این استان برگزار شود.
به گفته وی، بر اساس تصمیم بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) جشنواره‌های فرهنگی ـ هنری رضوی از این پس در ١٨ استان کشور برگزار می‌شود و به دلیل عملکرد مثبت سمنان در برگزاری جشنواره داستان کوتاه رضوی، سمنان میزبان برگزاری دو جشنواره داستان و سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی به صورت دو سالانه شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان افزود: در استان سمنان تاکنون ١٤ دوره جشنواره ملی داستان کوتاه رضوی (کبوتر حرم) برگزار شده است و در مجموع قریب ١١ هزار اثر داستان کوتاه و بلند به این جشنواره‌ها ارسال و مورد داوری قرار گرفته است.

انتهای پیام

captcha