کارگاه آموزشی «دوره عمومی تجزیه و تحلیل سیاسی» برگزار شد
کد خبر: 3779322
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸
با حضور مدیر مرکز مطالعات امت متحد؛

کارگاه آموزشی «دوره عمومی تجزیه و تحلیل سیاسی» برگزار شد

گروه حوزه‌های علمیه ــ به همت اندیشکده عراق پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی(ص)، کارگاه آموزشی دوره عمومی تجزیه و تحلیل سیاسی به زبان عربی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدفادی السید، مدیر مرکز مطالعات «امت متحد» و تحلیلگر مسائل سیاسی خاورمیانه شبکه العالم برگزار شد.

کارگاه آموزشی «دوره عمومی تجزیه و تحلیل سیاسی»

به گزارش ایکنا؛ کارگاه آموزشی دوره عمومی تجزیه و تحلیل سیاسی، امروز، 17 دی‌ماه، با حضور طلابی از کشور‌های سودان، عراق، نیجریه، الجزایر، کامرون، غنا و سوریه برگزار شد.
بنابراین گزارش، اندیشکده عراق در پژوهشکده مطالعات منطقه‌ای پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی(ص) به مدیریت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد موسوی الغریفی است که برنامه‌های متعدد علمی، پژوهشی و تحقیقاتی را در قالب نشست، هم‌اندیشی و کارگاهی برای طلاب جامعةالمصطفی(ص) العالمیة برگزار می‌کند.
پژوهشکده مطالعات منطقه‌ای با مطالعه وضعیت فرهنگی، دینی و اجتماعی کشور‌ها و مناطق مختلف جهان، تلاش می‌کند تا نگاه روشن و بینش جامع و روزآمدی را از وضعیت بین‌الملل برای مخاطبان و دست‌اندرکاران المصطفی(ص) در تمام سطوح فراهم کند. این پژوهشکده ضمن بهره‌مندی از سوابق موجود، با رویکردی علمی - پژوهشی و تکیه بر تحلیل‌ها، هماهنگ با نهاد‌های رسمی بین‌المللی کشور و به اقتضای سازمان المصطفی(ص) دارای ۵ گروه علمی است که به بررسی تحولات جهان می‌پردازند.‌
این پژوهشکده در راستای انجام وظایف محوله جهت تحلیل و بررسی مباحث مورد نظر و پیگیری تحولات جاری کشور‌ها و مناطق هدف، اقدام به ارائه گروه‌بندی ویژه‌ای از کشور‌ها کرده است که امید دارد با مشارکت مدیران و کارشناسان به عنوان مبنایی مشترک برای اقدامات بخش‌های مختلف تکمیل شود.
همچنین، گروه‌های علمی این پژوهشکده شامل، گروه مطالعات آمریکا و اروپا، گروه مطالعات آسیا و اقیانوسیه، گروه مطالعات آفریقا و عربی، گروه مطالعات جهانی و گروه مطالعات شیعیان، حوزه‌های علمیه و روحانیت است. اندیشکده عراق از جمله مجموعه‌های فعال گروه مطالعات آفریقا و عربی است.
انتهای پیام
captcha