چاپ نسخه خطی 200 ساله عالم ایرانی در کربلا
کد خبر: 3779331
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸

چاپ نسخه خطی 200 ساله عالم ایرانی در کربلا

گروه بین‌الملل ـ بخش احیای میراث فرهنگی و دینی آستان حسینی در نظر دارد که نسخه خطی 200 ساله کتاب «دلائل الاحکام فی شرح شرائع الاسلام» را به قلم علامه سیدابراهیم قزوینی، از علما و فقهای برجسته ایران، چاپ کند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی «آستان حسینی»؛ نسخه دست‌نویس نفیس و ارزشمند مجموعه 17 جلدی «دلائل الاحکام فی شرح شرائع الاسلام» به قلم علامه سیدابراهیم قزوینی برای تحقیق و چاپ در اختیار آستان حسینی قرار گرفت.
 
 
احسان خضیر عباس، مسئول بخش میراث فرهنگی و دینی آستان حسینی، در این باره گفت: این نسخه دست‌نویس نفیس بخشی از سلسله تحقیقاتی است که به منظور دست‌یابی به نسخه‌های دست‌نویس علمای کربلا و با هدف بررسی و چاپ آن‌ها انجام شده و متشکل از 17 جلد است که اصلاح و آماده‌سازی آن شروع شده است و سپس به منظور چاپ با دیگر نسخه‌ها مقایسه می‌شود.
 
وی با بیان اینکه نام این نسخه خطی «کتاب دلائل الاحکام فی شرح شرائع الاسلام» است، گفت: این مجموعه 200 سال قدمت دارد و پس از جست‌وجو و دست‌یابی به آن، به آستان حسینی اهدا شد.
 
همچنین، بخش میراث فرهنگی ودینی آستان حسینی در راستاي کشف نسخه‌های قدیمی و کتاب‌های نفیس میراث اسلامی و چاپ و نشر مجدد آن‌ها تلاش می‌کند.
 
یادآوری می‌شود سیدابراهیم موسوی قزوینی در سال 1214 قمری در قزوین زاده شد و در کودکی همراه پدر به کرمانشاه کوچ کرد و پس از آن عازم عراق شد و در کربلا مسکن گزید. از آثار وی می‌توان به «ضوابط الاحکام»، «دلائل الاحکام فی شرح شرائع الاسلام»، «نتایج الافکار» و «رساله فقهی» اشاره کرد.
 
انتهای پیام
captcha