آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در ۱۸ رشته برگزار می‌شود
کد خبر: 3779616
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰

آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در ۱۸ رشته برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی - معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن با مشارکت اداره اوقاف، صدا و سیما و آموزش و پرورش در اسفند ماه خبر داد.

آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در 18 رشته برگزار می شودحجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، بیان کرد: در راستای تقویت وحدت و انسجام برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان ها و نهادهای قرآنی، سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مدارس، مؤسسات و مراکز قرآنی، ایجاد انگیزه در میان عموم جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

مراحل ثبت نام و رشته‌های آزمون حفظ و مفاهیم
وی افزود: این آزمون در سه گروه امتحانی شامل حفظ قرآن کریم، مفاهیم و معارف قرآن و اهل بیت(ع) و آموزش‌های الکترونیکی در قالب 18 رشته که هشت رشته آن در بخش حفظ، هفت رشته آن در بخش معارف و مفاهیم و سه رشته آن در بخش الکترونیکی است و ویژه رده سنی خردسالان و بزرگسالان تدارک دیده شده است.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، استانداری سازی و جهت دهی آموزش‌های قرآن و عترت در مدارس، مؤسسات و مراکز قرآنی، شناسایی نخبگان و استعدادهای قرآنی به‌ویژه در رده سنی جوانان و نوجوانان را از دیگر اهداف برگزاری این آزمون برشمرد و گفت: به روز رسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی کشور در رشته‌های مختلف آموزش قرآن و عترت از طریق این آزمون نیز انجام می شود.

کاظمی‌نسب بیان کرد: ثبت نام آزمون سراسری قرآن وعترت که با مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه، صدا و سیما و اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان از10 دی ماه آغازشده و تا 5 بهمن ماه ادامه دارد.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در خصوص زمان برگزاری آزمون گفت: این آزمون در روزهای اول و دوم اسفند در رشته‌های الکترونیکی، نهم اسفند در رشته‌های کتبی و 11 تا 23 اسفند ویژه رشته‌های شفاهی برگزار خواهد شد ضمن اینکه برای رشته‌های الکترونیکی زمان ثبت نام تا پایان بهمن ماه خواهد بود و شرکت در تمامی رشته‌ها برای کلیه داوطلبان زن و مرد بدون محدودیت سنی بوده و آزاد است.

وی در خصوص مکان برگزاری آزمون گفت: در هر شهرستان با بیش از30 شرکت کننده، آزمون در همان شهرستان برگزار خواهد شد ضمن اینکه در شهرستان‌ها یک حوزه امتحانی پیش‌بینی شده و در کلان شهرها به سبب تسهیل در رفت و آمد شرکت کنندگان حداکثر سه حوزه امتحانی پیش‌بینی خواهد شد.

پرداخت سرانه حمایتی به موسسات برمبنای نفرات قبولی
معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه سال گذشته 14 هزار نفراز استان در این آزمون شرکت کردند افزود: تاکنون در سراسر کشور هفت هزار نفر شرکت کردند که این آمار تا پایان زمان ثبت نام افزایش خواهد یافت.

کاظمی‌نسب با اشاره به پرداخت سرانه حمایتی به موسسات قرآنی اظهار کرد: موسسات قرآنی که قرآن آموزانشان در این آزمون شرکت کننده بر حسب قبولی قرآن آموزانشان در آزمون از سوی اداره فرهنگ و ارشاد حمایت خواهند شد و کلیه امور مربوط به ثبت نام و دریافت کارت ورود به جلسه آزمون از طریق پایگاه اینترنتی به نشانی www.quranedu.ir انجام می شود.

انتهای پیام

captcha