معرفی مؤسسه «دارالقرآن خیرالنساء»
کد خبر: 3779619
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
مؤسسه برتر از نگاه ایکنا/ 80

معرفی مؤسسه «دارالقرآن خیرالنساء»

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ دارالقرآن خیرالنساء ارومیه سال 85 تأسیس شد و تاکنون با دو مجوز از ادارات تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فعالیت می‌کند.

به گزارش ایکنا؛ این خبرگزاری در پایان هر هفته یک مؤسسه قرآنی را به‌ عنوان «مؤسسه برتر هفته» معرفی می‌کند و این موضوع با هدف قدردانی از مؤسسات به جهت همکاری با ایکنا و ارتباط خبری قوی با سرویس مؤسسات قرآنی مردم‌‌نهاد انجام می‌گیرد. 
در همین راستا و از سال ۱۳۹۵ تاکنون موفق به معرفی 79 مؤسسه فعال در سطح کشور و استان‌های مختلف شده‌ایم که در همین زمینه بنا داریم این هفته به معرفی مؤسسه دارالقرآن خیرالنساء واقع در شهرستان ارومیه استان آذربایجان غربی بپردازیم.

دارالقرآن خیرالنساء در ابتدای سال 85 تأسیس شد و در پایان همان سال از ادارات تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی دو مجوز گرفت و در حال حاضر مشغول اجرای طرح «بشارت 1452» با 20 شرکت‌کننده بزرگسال و 20 شرکت‌کننده نوجوان است.

از جمله فعالیت‌های این مرکز عبارت است از: دوره تربیت مربی تخصصی روخوانی و روان‌خوانی و تربیت مربی آمادگی و پیش‌دبستانی ویژه بانوان، که هر دوره 25 نفر شرکت‌کننده داشت، کلاس‌های تقویتی درس قرآن در قالب دوره‌های مقدماتی تا تخصصی با حدود 30 نفر از دانش‌آموزان مدارس همجوار مؤسسه، برگزاری جشنواره حفظ قرآن ویژه کودکان در رشته جزء سی و ویژه بزرگسالان در رشته حفظ کل قرآن در بهمن‌ماه، کلاس‌های آموزشی هنری مانند خطاطی و خیاطی. 

اعتبارات این مرکز قرآنی از شهریه کلاس‌ها به ویژه دوره تربیت مربی‌ تأمین می‌شود و دولت یا هیچ خیّری کمکی به این مرکز نمی‌کند. در ابتدای کار در طول سال، پنج یا شش دوره تربیت مربی در این مرکز برگزار می‌شد، اما الان این مؤسسه در طول سال بیشتر از دو دوره تربیت مربی را برگزار ‌نمی‌کند.

یکی از مشکلات قرآن‌آموزان شهرستان ارومیه این است که این افراد نمی‌توانند خوب بدرخشند، زیرا در این منطقه مربی زبده قرآن کم است و یا هزینه‌ها بالاست که همگان نمی‌توانند در این کلاس‌ها شرکت کنند. لذا افرادی که توان مالی کمی دارند، کمتر می‌توانند مراحل تخصصی را طی کنند.

از دیگر فعالیت‌های این مرکز تربیت حافظ کل قرآن است. شیوه کار این گونه است که در دارالقرآن برای حفظ از قرآن‌آموزان شهریه دریافت می‌شود. لذا برای اینکه به متربیان فشار مالی وارد نشود، سه الی چهار جزء در این مرکز آموزش داده می‌شود و بعد آنها را به مؤسسه دارالحافظین معرفی می‌کنند تا بتوانند بقیه جزء‌ها را تا حافظ کل شدن در این مرکز فرابگیرند؛ چراکه سازمان اوقاف و امور خیریه از این مؤسسه حمایت و کلاس‌ها را به صورت رایگان برگزار می‌کنند.

همچنین، گروهی از خادمان امام رضا(ع) به شهر ارومیه آمدند و قصد دارند مهد قرآنی به نام مهدالرضا در مؤسسات این شهر ایجاد کنند. تاکنون چهار مؤسسه از این طرح استقبال کرده‌اند که قرار است در شیفت بعدازظهر هر مؤسسه برپا شود.

یادآوری می‌شود مؤسسه دارالقرآن خیرالنساء در استان آذربایجان غربی، شهرستان ارومیه، خیابان حافظ یک، تقاطع سرداران یک و دو، پلاک 5/21 واقع شده است.

انتهای پیام

captcha