مسئولان زندگی قرآنی را مشی خود قرار دهند
کد خبر: 3779689
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۶
آیت‎الله سعیدی:

مسئولان زندگی قرآنی را مشی خود قرار دهند

گروه فعالیت‎های قرآنی ــ نماینده ولی فقیه در استان قم، بر لزوم رعایت الگوی سبک زندگی قرآنی در مسئولان تاکید کرد.

مسئولان قرآنی باید زندگی قرآنی را مشی خود قرار دهندبه گزارش ایکنا از قم، آیت‎الله سید محمد سعیدی امروز 18 دی ماه در شورای توسعه فعالیت‎های قرآنی استان که در آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) برگزار شد گفت: مهمترین هدف کارگزاران قرآنی کشور باید اجرای فعالیت های متناسب با انقلاب باشد.

وی افزود: امروزه برنامه‎های گسترده‎ای در سطح جهان اسلام در زمینه قرآنی انجام می‎شود ولی تمایز برگزاری برنامه‎های قرآنی در ایران و قم باید با این برنامه‎ها در چنین مواقعی مشخص شود.

وی تصریح کرد: حتی قرائت ما نیز باید قرائت سبک انقلاب باشد زیرا خود قرآن کریم در اولین ابلاغات الهی به پیامبر فرمود که قرآن را به سبک «ربک» قرائت کن؛ پس نوع قرائت متناسب هدف والای الهی تنظیم می‎شود.

نماینده ولی فقیه در استان قم بیان کرد: برخی افراد ممکن است قرائت قرآن کنند ولی قرآن همین افراد را لعن کرده است؛ مثل کسی که قرآن می خواند ولی با صهیونیست ها دست آشتی و دوستی می دهد و با نام قرآن جنایت می کند تا همه چنین برداشت غلطی نسبت به اسلام داشته باشند.

وی گفت: نکته دیگر در خصوص فعالیت‎های قرآنی آن است که فعالان قرآنی می بایست در ابتدا خود را متخلق به اخلاق قرآنی و سبک زندگی قرآنی کنند تا وجود آنها نورانی شود و دیگران را همین رفتار هدایت شوند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) بیان کرد: تمام وجود امام راحل قرآنی بود؛ ایشان به شکلی زندگی کردند که تعجب همگان را بر می انگیخت؛ ایشان سه لامپ مجزا برای جلسات وکار و مسایل شخصی داشتند؛ زمانی که دیدارهایی با مقامات انجام می شد، یک لامپ مهتابی در اتاق ایشان روشن بود؛ زمانی که مطالعه می کردند و امور مهم کشوری را پاسخ می دادند یک لامپ زرد هم روشن بود ولی زمانی که کار شخصی داشتند یا به عبادت مشغول بودند یک لامپ کوچک در حد یک آلبالو روشن بود که مشخص شود یک شخص در اتاق حضور دارد.

وی گفت: مقام معظم رهبری نیز چنین زندگی دارند و یک لحظه از قرآن جدا نیستند؛ نوع زندگی ایشان برایند کاملی از انس دائمی ایشان با قرآ« کریم دارد و روح قرآنی را در گفتار و کلام ایشان به وضوح می‎توان دید.

انتهای پیام

captcha