قم الگوی تولید و توسعه نرم‌افزارهای قرآنی شود
کد خبر: 3779692
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۸
استاندار قم:

قم الگوی تولید و توسعه نرم‌افزارهای قرآنی شود

گروه فعالیت‎های قرآنی ــ استاندار قم بر لزوم توسعه نرم‌افزارهای قرآنی در استان قم به عنوان یک الگوی ملی تاکید کرد.‎

قم به مرکز الگوی تولیت نرم افزارهای قرآنی مبدل شودبه گزارش ایکنا از قم، بهرام سرمست امروز 18 دی ماه در شورای توسعه فعالیت‎های قرآنی استان قم در حرم مطهر بانوی کرامت گفت: فعالیت در زمینه قرآنی یک وظیفه دینی و مذهبی و چیزی فراتر از برنامه‎های عادی است.

وی افزود: ترویج و تبلیغ مباحث قرآنی از مهمترین مباحثی است که باید در سطح کشور به آن توجه کرد ولی باید از شیوه‎های نوین تبلیغی و ترویجی در حوزه قرآنی بهره گرفت.

سرمست اظهارکرد: استفاده بهینه از ظرفیت فضای مجازی از مهمترین برنامه هایی است که باید در دستور کار فعالان قرآنی باشد؛ همچنین توسعه نرم افزارهای کاربردی قرآن کریم نیز از جمله مسایلی است که باید در قم توسعه یابد و این شهر را به الگویی در تولید و حتی صادرات نرم افزارهای قرآنی مبدل کند.

وی گفت: مخاطب شناسی از جمله مهمترین مولفه های موفقیت در عرصه فعالیت‎های قرآنی در کشور و استان قم است؛ باید بدانیم که تداوم انقلاب در گرو افزایش این فعالیت ها و دمیدن روح قرآن در بین آحاد مختلف جامعه بخصوص اقشار جوان است.

استاندار قم بیان کرد: مساله الگو سازی و ارایه الگوهای موفق قرآنی نیز از دیگر مسایلی است که باید در اجرای طرح‌‏های قرآنی و فرهنگی در سطح کشور به آن توجه شود؛ باید قاریان و حافظانی تربیت کنیم که روح قرآن در جسم و اندیشه و رفتار آنها متجلی باشد.

انتهای پیام

captcha