نشست سرپرست جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد با مدیرکل زندان‌ها برگزار شد
کد خبر: 3779736
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۱

نشست سرپرست جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد با مدیرکل زندان‌ها برگزار شد

گروه اجتماعی ـ نشست مشترک سرپرست جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد با مدیرکل زندان‌های استان به منظور همکاری دوجانبه برگزار شد.

نشست سرپرست جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد با مدیرکل زندان‌ها برگزار شد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، اسماعیل جمیاری، مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 18 دی‌ماه در دیدار با سرپرست جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: چون زندان یک محیط اجتماعی است و همه اعضای جامعه در تولید زندانی نقش داشتند بنابراین همه باید به زندانی کمک کنند تا مسیر بازگشت را پیدا کند.
وی افزود: چه بسا کم کاری خیلی از مسئولان و مشکلاتی که در جامعه امروزی بوجود آمده باعث تولید زندانی شده است.
مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: زندانی یک شهروند است باید حقوق شهروندی‌اش رعایت شود، زندانی تنها آزادی‌اش سلب شده اما باید سایر حقوقش از جمله خوراک، پوشاک، مسکن داخل زندان، آموزش، ورزش و امور فرهنگی، اشتغال، خدمات بهداشتی و روانشناسی محترم شمرده شود که این مهم برگرفته از رأفت اسلامی نظام است.
جمیاری تصریح کرد: بر این اساس با دستگاه‌های مختلف ارتباط داریم تا اینکه بتوانیم با استفاده از ظرفیت آنها حقوق شهروندی زندانیان را پرداخت کنیم.
وی ادامه داد: یکی از دستگاه‌هایی که در گذشته ارتباط داشته‌ایم جهاددانشگاهی بوده است که برنامه‌هایی از جمله فعالیت‌های پژوهشی، مسابقات قرآنی خارج از زندان، المپیاد ورزشی و کار روانشناسی را برگزار کرده‌ایم.
مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: می‌توانیم امسال نیز در زمینه آموزش کارکنان و خانواده‌ها، سربازان وظیفه و زندانیان و خانواده‌هایشان، پژوهش، ارائه خدمات بهداشت و درمان، فرهنگی و ورزشی با جهاددانشگاهی همکاری داشته باشیم.
جمیاری تاکید کرد: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مسابقات قرآن و اذان ویژه کارکنان و خانواده‌ها، سربازان وظیفه و زندانیان و جشنواره آواها و نواهای محلی را برگزار خواهیم کرد.
آماده همکاری بیش از پیش با زندان‌های استان هستیم
همچنین، سیدمحمدقائم کاظمی بیدک، سرپرست جهاددانشگاهی واحد کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: جهاددانشگاهی نهادی عمومی غیر دولتی است که 80 درصد از منابع مالی اش را خودش تامین می کند و 20 درصد مابقی دولتی است.
وی افزود: این نهاد در استان دارای چهار معاونت آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و پشتیبانی است که نگاه توسعه ای به دو بخش پژوهش و آموزش داریم و در حوزه پژوهش کارهای خوبی در دست اجرا داریم.

نشست سرپرست جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد با مدیرکل زندان‌ها برگزار شد
سرپرست جهاددانشگاهی واحد کهگیلویه و بویراحمد افزود: درمانگاه شبانه روزی جهاددانشگاهی را داریم که راه‌اندازی شده و در آینده نیز بصورت رسمی افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید. این درمانگاه با همکاری پژوهشکده رویان، ابوعلی سینا و معتمد زمینه راه‌اندازی مرکز درمان سقط مکرر جنین، درمان ناباروری و سرطان پستان خواهد بود.
کاظمی بیدک با بیان اینکه مرکز گیاهان دارویی، احیاء و بازطراحی دستبافت‌های استان را راه‌اندازی کرده‌ایم، بیان کرد: مرکز آموزش و پژوهش با محوریت نفت و گاز در شهرستان گچساران ایجاد و راه‌اندازی می‌شود.
وی یادآور شد: مرکز آموزش کوتاه‌مدت در دهدشت و یاسوج در حال فعالیت است، ضمن اینکه در مرکز علمی ـ کاربردی نیز هم‌اکنون حدود 480 دانشجو مشغول به تحصیل هستند که طی سال‌های اخیر به تبع سایر دانشگاه‌های کشور و استان با افت دانشجو مواجه شده‌ایم.
سرپرست جهاددانشگاهی واحد کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در حوزه فرهنگی نیز دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا و مرکز افکارسنجی فعالیت دارند که در سطح استان خدماتی انجام می‌دهند.
کاظمی بیدک ابراز کرد: آماده همکاری بیش از پیش با اداره‌کل زندان‌های استان در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگی، آموزشی، و پژوهشی هستیم.
انتهای پیام

captcha