معرفی ۱۱ شهید دانشجوی یزدی در «مسافران کهکشان‌ها»
کد خبر: 3779839
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶

معرفی ۱۱ شهید دانشجوی یزدی در «مسافران کهکشان‌ها»

گروه فرهنگی - طی مراسمی کتاب «مسافران کهکشان‌ها» که به معرفی ۱۱ شهید دانشجوی دانشگاه آزاد یزد می‌پردازد با حضور جمعی از مسئولان رونمایی شد.

به گزارش ایکنا از یزد، طی مراسمی 19 دی ماه با حضور رستمی، رئیس نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری، معصومه طباطبایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد، مجید جوادیان‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، پهلوانیان مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد، حجت‌الاسلام حرزاده رئیس نمایندگی نهاد رهبری استان و جمعی از اساتید دانشگاه‌ها از دو كتاب تخصصی «چادر» و «مسافران كهكشان» رونمایی شد.
دهقانی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یزد در این مراسم با اشاره به افتخارات این دانشگاه گفت: یكی از افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی یزد، تقدیم نه شهید در زمان دفاع مقدس بود كه آنها فارغ‌التحصیل دانشگاه شهادت و رشادت شدند و هدیه این شهدا تقدیم هشت شهید گمنام بود. این دانشگاه بعنوان اولین دانشگاه كشور است كه میزبان هشت شهید گمنام شد.
وی اشاره به دو شهید سال ‌ای اخیر دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی كرد و افزود: دو شهید مدافع حرم، شهید محمد خانی كه عمار حلب نام گرفت و یار سردار سلیمانی بود و دیگری شهید شیخ الاسلام، كه مدافع حرم شدند تا ستارگان راه ما باشند.
دهقانی بیان کرد: یكی دیگر از افتخارات این دانشگاه از ابتدای تاأسیس تا به امروز یادگار ارزشمند حضرت زهرا(س) است، این دانشگاه چادر را بعنوان پوشش اصلی پاس داشت و پیوند شهادت با عفاف و حجاب در روزی كه كشف حجاب در سینه انقلاب اسلامی حك شد.
وی توضیح مختصری از این دو كتاب داد و گفت: در این روز دو كتاب ارزشمند رونمایی شد، یكی زندگی نامه یازده شهید دانشجوی این دانشگاه است كه در الگوسازی، چراغ راه ما باشد.
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یزد با اشاره به اینکه كتاب دوم محصول پژوهشی استادان رشته هنر كه در ارتباط با حجاب چادر است بیان کرد: پیوند این شهدا و حجاب و عفاف را پاس می داریم و این كتاب ها را از این جهت رونمایی میكنیم كه بگوییم ما بر عهدی كه بستیم هستیم هم در حوزه پاسداری از ارزشهای انقلاب و هم در حوزه حجاب و عفاف كه شهدا به ما سپرده اند و جانشان را تقدیم اسلام كردند.

انتهای پیام

captcha