توقف برخی از فعالیت‌های مؤسسه انتظار پیام به دلیل مشکلات مالی
کد خبر: 3779865
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹

توقف برخی از فعالیت‌های مؤسسه انتظار پیام به دلیل مشکلات مالی

گروه موسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ موسسه انتظار پیام شهرستان مرند، کلاس‌های روخوانی، صوت و لحن، تجوید قرآن، همچنین تربیت و تعالی نوجوانان را در چهار رشته برگزار می‌کند، اما به دلیل مشکلات مالی، دوره‌های تخصصی تربیت مربی و برپایی مسابقات قرآن در سطح شهرستان با وقفه روبرو شده است.

به گزارش ایکنا؛ موسسه انتظار پیام شهرستان مرند از سال 72 فعالیت‌ خود را آغاز کرده است. کلاس‌های روخوانی، صوت و لحن، تجوید قرآن، همچنین تربیت و تعالی نوجوانان در چهار رشته امام‌شناسی، عقاید، احکام و اخلاق اسلامی به صورت مستمر در تمامی فصول سال به همت 10 مربی برگزار می‌شود.

پنج مربی مهد و پیش‌دبستانی شکوفه‌های انتظار در مکان موسسه و در شیفت صبح، معارف اسلامی را به زبان کودکانه به نونهالان این منطقه آموزش می‌دهند.

دوره تربیت معلم پیش‌دبستانی نیز در این مرکز ویژه ترم پاییز اجرا شد که 14 مربی در این دوره آموزش دیدند و اکنون در حال گذراندن دوره کارورزی در موسسه هستند.

رسول خیاطی، مدیرعامل موسسه انتظار پیام بیان کرد: در دوره‌های آموزشی قرآن نمی‌توانیم به‌صورت تخصصی عمل کنیم، چراکه در این منطقه اساتید قرآنی کم هستند، هنوز زیرساخت‌ها برای فعالیت‌های قرآنی آماده نشده است، لذا از موسسات قرآنی استقبال چشم‌گیری نمی‌شود.

وی در پایان از مسئولان درخواست کرد همت کنند تا جامعه قرآنی داشته باشیم و اظهار کرد: با این اوضاع اقتصادی کشور نمی‌توانیم به جامعه هدف برسیم، مردم از لحاظ مالی دچار مشکل شده‌اند و نمی‌توانند در کلاس‌های تخصصی قرآن شرکت کنند. مکان این مرکز استیجاری است و هزینه‌هایشان از طریق خیّران تأمین می‌شود.  

هشت دوره مسابقات قرآن در سطح شهرستان نیز در این موسسه برگزار شده است، اما به علت عدم بودجه این مسابقات متوقف شده است.

یادآوری می‌شود، موسسه انتظار پیام از سال 72 به صورت دارالقرآن فعالیت می‌کرد و از سال 76 مجوز رسمی خود را به عنوان موسسه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد. این مرکز قرآنی در استان آذربایجان شرقی، شهرستان مرند، خیابان پروین اعتصامی، نرسیده به استادیوم، بن‌بست ریزه‌کار، پلاک 169 واقع شده است.

انتهای پیام

 

captcha