منافع مردم را تأمین كنیم/ مسائل فرهنگی مسئول خاصی ندارند
کد خبر: 3779919
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴

منافع مردم را تأمین كنیم/ مسائل فرهنگی مسئول خاصی ندارند

گروه اجتماعی ـ نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با تأكید بر اینكه همه باید در جهت منافع مردم حرکت کنیم، گفت: اساس این كار هم مهر و محبت نسبت به این مردم است که در این چهل سال شاهدش هستیم.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله سیدعلی‌اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) امروز، 18 دی‌ماه در دیدار با عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس گفت: در مسئولیت‌ها به سه مسئله مهم باید توجه کنیم. مساله ‎اول بحث پایبندی نسبت به نظام و انقلاب اسلامی و حفظ ارزش‌های آن است که بسیار حائز اهمیت است.
وی با یادآوری فرازهایی از سخنان حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه افزود: این همان مسئله ارزش‌هاست و به معنای همین تابلوهای راهنما است که علامت می‌زند انسان از کدام طرف باید برود. فرهنگ‌سازی، عامل عمده ترقی و تعالی و پیشرفت و حل مشکلات است.
‎آیت‌الله دستغیب با تأكید بر اینكه نباید فکر کنیم مسائل فرهنگی مسئول خاصی دارد و جزو حیطه کار ما نیست، گفت: درست است که مسئولیت هر کسی به خودش احاله شده است، اما همه باید در تعالی فرهنگی جامعه نقش داشته باشند؛ مخصوصاً مسئولان طراز اول و کسانی که راس امور به آنان سپرده می‌شود.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مسئله دوم در مسئولیت‌ها، مسئله امامت و رهبری است و وجدان همه ما گواه است؛ قوام این نظام و این تشکیلات به برکت وجود امام(ره) و رهبری(مدظله) و جایگاه والای ولایت فقیه است. سی سال است که مقام معظم رهبری(مدظله) در هر موضوعی با راهنمایی‌ها و ارشاداتشان ورود پیدا کردند، اگر ملت و دولت به آن در کارشان عمل کردند، موفق بودند.
‎وی اضافه كرد: مسئله سوم در مسئولیت‌ها، مردم هستند؛ همه باید در جهت منافع مردم حرکت کنیم و اساس آن هم مهر و محبت نسبت به این مردم است که در این چهل سال شاهدش هستیم.
آیت‌الله دستغیب یادآور شد: حضرت امیرالمومنین(ع) خطاب به مالک می‌فرماید دلت را مملو از مهر و محبت به مردم کن؛ این خطاب به ما و همه کسانی است که مسئولیت دارند علتش این است که مردم یا برادر تو هستند یا هم نوع. این علاقه نشئت گرفته از علاقه‌های شهوانی انسان نیست. ‎گاهی انسان نسبت به کسانی که از آن‌ها انتظارات و توقعاتی دارد برای منافع شخصی خودش علاقه پیدا می‌کند که این علاقه گرگ به گوسفند است. علاقه مدنظر آن علاقه ای است که مسئولین نظام به مردم دارند و برخاسته از درون آنان است، چرا که مسئولان از همین مردم هستند.
‎‎رئیس جامعه روحانیت شیراز با ابراز امیدواری از اینكه آغاز مسئولیت استاندار جدید فارس برای مردم، توام با خیر و برکت باشد و گفت: برای جبران عقب‌ماندگی‌های استان فارس، تلاش شود.
وی گفت: وضعیت و شرایط به شکلی است که در حال حاضر باید سریع‌تر حرکت کنیم و با هر تفکری دست به دست هم دهیم. وقتی انسان قصدش خدمت است فکرش محدود و محصور در بحث‌های سیاسی نمی‌شود. همه باید اهتمام بورزند و خدمت کنند.
‎آیت‌الله دستغیب افزود: اینکه کسی بخواهد کسی را تضعیف کند و متقابلاً دیگری جبهه‌گیری کند، این علاوه بر دوری از سیره و قرآن و اسلام و روایات، سبُک عقلی است، لذا اگر بخواهیم موفق باشیم باید همه دست به دست هم دهیم و با همیاری و کمک، ان‌شاءالله در رده‌های مختلف موفق عمل کنیم.
‎تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) با بیان اینكه مردم امتحان خود را خوب پس داده‌اند؛ حق شناس، پایبند، علاقه‌مند و قدر‌شناس هستند، ابراز امیدواری كرد كه همچون گذشته مسئولان را یاری دهند تا در این مقطع حساس پیشرفت و تعالی و ترقی استان فارس را شاهد باشیم.
‎وی در ادامه سخنان خود بیان كرد: پرداختن به بحث حرم سوم و بقاع متبرکه در دوره استاندار سابق خیلی امیدوارکننده بود و تداوم آن موضوعات با محتوای بالاتر و با کیفیت تر در آغاز خدمت شما را آرزومندیم. آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) نیز آماده هر نوع همکاری است.
آیت‌الله دستغیب ادامه داد: یکی از راه‌های ارائه خدمت به مردم توجه به صنعت ارزشمند گردشگری است و در شیراز گردشگری یک ویژگی روحی دارد و آن روح زیارت است که در مردم ایجاد معنویت می‌کند و لذا باید به گردشگری مذهبی در این شهر توجه ویژه شود.
عنایت‌الله رحیمی، استاندار جدید فارس نیز در این دیدار ضمن تشریح برنامه‌های استانداری، اظهار کرد: خود را سرباز ولایت و تلاشگر در جهت ترویج و حفظ شعائر اسلامی می‌دانم.
وی گفت: وقتی برای جناح‌بندی و سیاسی بازی وجود نداریم و باید با خدمت و تلاش بتوانیم حل مشکلات را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
‎رحیمی همچنین پیرامون طرح توسعه حرم مطهر اظهار کرد: در مورد این طرح جلسه‌ای خواهیم داشت و تلاش می‌کنیم هرچه سریعتر اقداماتی در این زمینه صورت بگیرد.
انتهای پیام

captcha