‌خانه‌های «هلال» در بقاع متبرکه گیلان راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3779969
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸

‌خانه‌های «هلال» در بقاع متبرکه گیلان راه‌اندازی می‌شود

گروه اجتماعی ـ مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از راه‌اندازی خانه‌های هلال در بقاع متبرکه این استان خبر داد و گفت: اجرای دوره‌های رایگان آموزش همگانی و آشنایی با حوادث، سوانح و کمک‌های اولیه در بقاع متبرکه از مهمترین تعهدات هلال احمر گیلان است.

راه اندازی خانه‌های هلال در بقاع متبرکه گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، مهدی ولی‌پور، مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان امروز، 19 دی‌ماه در نشست مشترک با مدیرکل اوقاف گیلان درخصوص امضای تفاهم‌نامه با اداره اوقاف و امور خیریه گیلان، اظهار کرد: هلال احمر با سازمان اوقاف اهداف و زمینه‌های کاری مشترک فراوانی دارد.

وی خدمت‌رسانی عمومی، فعالیت فرهنگی و انجام امور خیرخواهانه را از مهمترین زمینه‌های مشترک فعالیت هر دو دستگاه دانست و گفت: هلال احمر و اوقاف در حوزه ترویج فرهنگ نوعدوستی، نیکوکاری و خدمات انسان‌دوستانه، وقف و حمایت از آسیب‌پذیرترین افراد در نتیجه بروز حوادث و سوانح می‌توانند همکاری‌های خوب و مشترکی داشته باشند.

ولی‌پور افزایش سطح آگاهی عمومی در راستای افزایش تاب‌آوری جامعه در زمان حوادث را از دیگر زمینه‌های مشترک همکاری بین هلال احمر و اوقاف بیان کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا ضمن توان‌افزایی و هم‌افزایی از ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و امکانات طرفین برای خدمت‌رسانی بیشتر و مطلوب‌تر به مردم بهره ببریم.

وی اعلام کرد: بقاع متبرکه از بهترین اماکن برای راه اندازی خانه‌های هلال هستند و این موضوع در تفاهم‌نامه منعقد شده با اوقاف گیلان آورده شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان افزود: تسهیل در جذب و عضویت داوطلبانه کارکنان، مدیران و خانواده همکاران اوقاف در فعالیت‌های عام‌المنفعه از تعهدات هلال احمر گیلان در این تفاهم‌نامه است.

مدیرعامل هلال احمر گیلان تصریح کرد: اجرای دوره‌های رایگان آموزش همگانی و آشنایی با حوادث، سوانح و کمک‌های اولیه در بقاع متبرکه از مهمترین تعهدات هلال احمر گیلان در تفاهم نامه یاد شده است.

ولی‌پور یادآور شد: هلال احمر گیلان در این تفاهم نامه متعهد به کمک در اجرای برنامه‌های فرهنگی و زیارتی در قالب طرح‌های ویژه اوقاف گیلان و ترویج فرهنگ وقف شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان اظهار کرد: ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، توانبخشی، مشاوره‌ای و واکسیناسیون از دیگر تعهدات هلال احمر در تفاهم‌نامه امضا شده با اوقاف گیلان است.

در ادامه حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان اظهار کرد: در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم ایجاد تعامل، هماهنگی و هم افزایی هر چه بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان با جمعیت هلال احمر استان تفاهم‌نامه‌ای به مدت دو سال منعقد کرده است.

وی افزود: هدف از انعقاد این تفاهم نامه ایجاد ارتباط مناسب و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توان دو دستگاه اوقاف و هلال احمر در راستای تبیین و ترویج فرهنگ وقف و انجام خدمات انسان دوستانه، داوطلبانه و خیرخواهانه در جامعه است.

حجت‌الاسلام علیزاده خاطرنشان کرد: توسعه خدمات حمایتی و آموزش‌های همگانی با هدف کاهش اثرات مخاطرات حوادث طبیعی و ... و آسیب‌های ناشی از آنها از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

وی به تعهدات اوقاف گیلان در این تفاهم نامه اشاره کرد و گفت: مساعدت در راه‌اندازی و تجهیز خانه‌های هلال در بقاع متبرکه و مساجد سطح استان از مهمترین مفاد تفاهم‌نامه منعقد شده است.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان، معرفی کارکنان اوقاف گیلان برای شرکت در دوره‌های آموزشی را از دیگر تعهدات اوقاف استان برشمرد و گفت: براساس این تفاهم نامه اوقاف و امور خیریه گیلان در شناساندن اهداف و فعالیت‌های داوطلبانه و انسان دوستانه جمعیت هلال احمر همکاری خواهد کرد.

وی اضافه کرد: اداره اوقاف و امور خیریه علاوه بر مشارکت در جلب همکاری عمومی در اجرای پروژه‌های داوطلبانه و خیرخواهانه برنامه‌های منظمی برای اجرای آموزش همگانی در میان خانواده‌ها به عنوان گروه‌های مرجع و گروه‌های وابسته به اوقاف برنامه ریزی و اجرا می‌کند.

‌علیزاده اظهار کرد: معرفی و برنامه ریزی برای تشکیل تیم‌های ویژه در زمان حوادث به‌عنوان امداگر و عضو داوطلب در قالب خانه‌های هلال از دیگر تعهدات اوقاف گیلان در این تفاهم نامه است.

وی گفت: براساس این تفاهم‌نامه اوقاف گیلان از برنامه‌‌های فرهنگی و اجتماعی در زمینه توسعه و ترویج وقف و امور انسان دوستانه هلال احمر گیلان همکاری و حمایت مادی و معنوی خواهد داشت.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان، تثبیت مالکیت موقوفات را از مهمترین ماموریت‌های سازمان اوقاف و ادارات اوقاف سراسر کشور برشمرد و گفت: همکاری دو طرف تفاهم‌نامه در احیا موقوفات، تثبیت مالکیت موقوفات و اجرای نیات واقفین و احقاق حقوق موقوفات تحت تولیت جمعیت هلال احمر در سطح استان از مهمترین بندهای تفاهم نامه یاد شده است.

انتهای پیام

captcha