نگاهی به فعالیت‌های مؤسسه فاطمةالزهرا(س) شهرستان یامچی
کد خبر: 3780013
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲

نگاهی به فعالیت‌های مؤسسه فاطمةالزهرا(س) شهرستان یامچی

گروه موسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مؤسسه فاطمةالزهرا(س) یامچی از سال 86 تحت نظارت سازمان تبلیغات اسلامی آغاز به کار کرد و از سال 89 با دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت‌هایش را به صورت رسمی ادامه داد.

به گزارش ایکنا؛ مؤسسه فاطمةالزهرا(س) طبق روال قبل مشغول برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های قرآنی با هدف ترویج و نشر فرهنگ اسلامی در شهرستان مرند استان آذربایجان شرقی است. برنامه‌هایی از قبیل برگزاری دوره‌های آموزش یاری، تربیت معلم و کلاس‌های روخوانی و روانخوانی، مفاهیم، حفظ جزء یک و سی، شرکت در آزمون‌ها سراسری، برگزاری محفل انس با قرآن به مناسبت‌های مختلف را به کمک سه مربی تاکنون برگزار کرده است.

همچنین، پیش‌دبستانی فاطمةالزهرا(س) نیز که تا به حال تحت نظارت آموزش و پرورش فعالیت می‌کرد در سال آینده تحت نظارت مهدالرضا(ع) به تربیت نونهالان قرآن‌آموز در مکان مؤسسه ادامه می‌دهد.

عالیه جعفری، مدیرعامل مؤسسه فاطمةالزهرا(س) یامچی عدم تأمین بودجه، بیمه نشدن مربیان و بی‌مهری مردم نسبت به مؤسسات قرآنی را از مشکلات این مؤسسه قرآنی برشمرد و افزود: با وجود این مشکلات در مؤسسه بازهم دست از فعالیت برنمی‌داریم و دوره تربیت معلم از جمله موفق‌ترین برنامه‌های این مرکز است که طی یک دوره آن 20 نفر آموزش دیدند و هر کدام در شهر و روستاهای خود بانی تأسیس خانه‌های قرآن شدند که شادی این موفقیت سبب می‌شود تا خستگی و مشکلات را فراموش کنیم.

یادآور می‌شود، مؤسسه فاطمةالزهرا(س) یامچی در استان آذربایجان غربی، شهرستان مرند، شهر یامچی، خیابان مطهری، پلاک 57 واقع است.

انتهای پیام

captcha