خواهران شهدا راویان ایثارگری باشند
کد خبر: 3780146
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷
در همایش پیام‌آوران عاشورا مطرح شد؛

خواهران شهدا راویان ایثارگری باشند

گروه جهاد و حماسه ــ حجت‌الاسلام حیدری کاشانی در همایش بزرگ خواهران شهدا، پیام آوران عاشورا اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های زینبی در جامعه کنونی این است که خواهران شهدا راویان ایثارگری شهدا باشند.

به گزارش ایکنا، همایش بزرگ خواهران شهدا، پیام آوران عاشورا به همت سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و با مشارکت وزارت نیرو، وزارت آموزش و پرورش، بسیج جامعه زنان، بسیج مداحان و پیروان عترت واحد خواهران هیئت رزمندگان برگزار شد.

این مراسم با هدف تجلیل از مقام خواهران شهدا و به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زینب(س) روز پنجشنبه، ۲۰ دی‌ماه با حضور مریم مجتهدزاده، رئیس سازمان مشارکت زنان در دفاع مقدس، مینو اصلانی، رئیس بسیج جامعه زنان کشور، فاطمه آلیا، خواهر شهید شیرودی، مسئولان کشوری و لشکری، همسران فرماندهان دوران دفاع مقدس و جمعی از خواهران شهدا در حسینیه شهدای بسیج برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام حیدری کاشانی گفت: رسالتی که حضرت زینب(س) در پیروی و همراهی در خط نبوت و امامت انجام می‌دهد برای ما بهترین اسوه است.

وی خطاب به خواهران شهدا اظهار کرد: پیام شهدا برای شما این است که شهدا حسینی بودند و کاری حسینی کردند، پس شما باید زینبی باشید و همانند حضرت زینب(س) کار زینبی انجام دهید.

وی تأکید کرد: ما باید حافظان آرمان شهدا باشیم و در عمل تخلق پیدا کنیم به اخلاق شهدا و رهرو راه آنان باشیم و بعد از تخلق پیدا کردن به اخلاق شهدا در لسان، دعوت کننده راه شهدا باشیم و آرمان شهدا را در جامعه نشر دهیم.

حجت الاسلام حیدری کاشانی بر حفظ یاد و خاطره شهدا تأکید کرد و گفت: یکی از فعالیت‌های زینبی در جامعه کنونی این است که خواهران شهدا راویان ایثارگری شهدا باشند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جوانان ما افسران جنگ نرم هستند اظهار کرد: خواهران شهدا باید از ظرفیت فضای مجازی در راه ترویج آرمان شهدا بهترین استفاده را داشته باشند و خاطرات شهدا را در این فضا نشر دهند.

وی ادامه داد: جوانان امروز تشنه معرفت و بصیرت هستند لذا لازم است سه رکن اصلی؛ پیام رسانی آرمان‌های عرفانی شهدا، آرمان‌های ولایی و مهدوی، شکر نعمت انقلاب و حکومت اسلامی را با زبان هنر و رسانه و ادبیات در پیام رسانی شهدا به جامعه در نظر بگیریم.

حجت الاسلام حیدری کاشانی ادامه داد: ددو  نعمت انقلاب اسلامی عبارتند از تأسیس جامعه المصطفی(س) بزرگترین حوزه علمیه شیعه که استعدادهای درخشان را گرد هم آورده و تربیت می‌کند و دومی نعمت امنیت است.

وی در پایان پیشنهاد داد: شهدا هم عهد عبودیت و هم عهد صداقت را اثبات کردند بنابراین باید با یک عشق خواهرانه با شهدا ارتباط برقرار کنید و با یک شهید خاص عهد و پیمان ببندید تا در همان مسیری که شهید حرکت کرده است، حرکت کنید.

انتهای پیام

captcha