نشست فصلی هیئت امنای حرم‌های شهدای گمنام منطقه 16 تهران
کد خبر: 3780192
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶

نشست فصلی هیئت امنای حرم‌های شهدای گمنام منطقه 16 تهران

کانون خبرنگاران نبأ ــ مهدیه شهدای گمنام محله خزانه بخارایی میزبان هیئت امنای حرم‌های شهدای گمنام منطقه 16 تهران بود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ در این نشست فصلی که عصر 18 دی ماه برگزار شد؛ هر یک از اعضای هیئت امنای حرم‌های شهدای گمنام منطقه 16 تهران گزارش مختصری از عملکرد و برنامه‌های اجرایی، مشکلات، موانع و راهکارهای ارائه مطلوب‌تر برنامه‌های حرم شهدای گمنام ارائه دادند.
این نشست صمیمانه فرصتی بود برای تبادل نظر و انتقال تجربیات خادمان شهدا به منظور ترویج فرهنگ والای ایثار و شهادت در سطح جامعه.
حجت‌الاسلام کرباسی، رئیس هیئت امنای حرم شهید گمنام جامعه علمیه حضرت امیرالمؤمنین(علیه السلام) در سخنان کوتاهی به نقش سازنده شهدا بر روح و روان انسان‌ها اشاره کرد و برنامه اجراشده در جوار مضجع شریف شهید گمنام غواص خط‌شکن 17 ساله را برشمرد.
در ادامه حمید نظام اسلامی از اجرای بیش از 70 برنامه در جوار مضجع شریف دو شهید گمنام 19 و 20 بوستان یادواره فلکه سوم خزانه در 9 ماهه سال جاری خبر داد و رمز موفقیت و برگزاری خوب برنامه‌های مختلف را وجود وحدت عمل بین اعضای هیئت امناء و همکاری خوب بسیج دانست.
حجت‌الاسلام قرهی و عیسی نعمتیان نیز به برخی مشکلات و نبود مکان مناسب در حرم شهدای گمنام بوستان بهمن اشاره و به تشریح برنامه‌های انجام شده پرداختند و از زحمات بسیجیان پایگاه شهدای گمنام بوستان بهمن تشکر کردند.
در ادامه سردار کریمی، نماینده بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس در منطقه 16 و ریاست هیئت امنای مرکزی حرم‌های شهدای گمنام منطقه 16 به جمع‌بندی نظرات مطرح شده پرداخت و با ارزیابی مطلوب برنامه‌های انجام شده خواستار تعامل بیشتر اعضای هیئت امنای حرم‌های شهدای گمنام منطقه 16 شد تا برنامه‌های پیش رو تا پایان سال و برنامه‌های سال 98 با اثرگذاری بیشتری در محله‌های مختلف نمود داشته باشد.
لازم به ذکر است، منطقه 16 ولایت‌مدار تهران بیش از 3500 شهید تقدیم انقلاب و در دفاع از حریم آل الله اولین شهدای مدافع حرم کشور را تقدیم کرده است. شهید محرم ترک، شهید حاج حسن شاطری، شهید امیر لطفی و شهید یدالله قاسم‌زاده شهدای مدافع حرم این منطقه هستند.
منطقه 16 تهران دارای سه حرم شهید گمنام است. آستان مقدس پنج شهید گمنام در بوستان بهمن نازی‌آباد و آستان دو شهید گمنام در بوستان یادواره محله خزانه بخارایی و آستان مقدس شهید گمنام غواص خط‌شکن در جامعه علمیه حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام واقع در مسجد ولی الله الاعظم(عج) خیابان شهید رجایی روبه‌روی مجموعه ورزشی یادآوران قرار دارد.

مجید وفامهر

انتهای پیام

captcha