اساس تمدن اسلامی بر پایه قرآن است/ لزوم توجه به تربیت قرآنی نسل جوان
کد خبر: 3780222
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۳

اساس تمدن اسلامی بر پایه قرآن است/ لزوم توجه به تربیت قرآنی نسل جوان

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به این‌که عمل به قرآن مایه تقرب به سوی خدا و نظر به آیات قرآن عبادت است، قرآن را مایه برکت دانست و گفت: امروز وظیفه ما تربیت قرآنی نسل جوان است و باید تعلیم و تربیت بر پایه قرآن باشد.

سخنرانیبه گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، امام جمعه خرم‌آباد، شامگاه پنج‌شنبه، 20 دی در محفل انس با قرآن گرامی‌داشت زنده‌یاد کرمی که در مسجد صاحب‌الزمان(عج) برگزار شد، اظهار کرد: آیات قرآن نور است که انسان را از ظلمات نجات می‌دهد.

وی با ذکر این مطلب که امروز قرآن به‌عنوان دستورالعمل زندگی، منبع هدایت و منشور ارتباط مخلوق با خالق در اختیار ماست، ادامه داد: مهم‌ترین سؤال این است که وظیفه ما در برابر قرآن چیست.

آیت‌الله میرعمادی تلاوت قرآن را مایه تقویت ایمان برشمرد و با ذکر این مطلب که اساس تمدن اسلامی برپایه قرآن است، اضافه کرد: هدف از آفرینش رسیدن به کمال است حال باید راه رسیدن به کمال را پیدا کرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که خداوند برای تحقق هدف آفرینش پیامبرانی را مبعوث کرد، ادامه داد: پیامبر اسلام(ص) با قرآن جامعه ایده‌آل اسلامی را شکل داد کمااینکه تمدن اسلامی با قرآن شکل می‌گیرد.

امام جمعه خرم‌آباد قرآن را آخرین کتاب هدایت و کامل‌ترین دستور رسیدن به کمال دانست و با ذکر این مطلب که آیات الهی به‌عنوان گوهرهای آزادی بخش و خزائن الهی در اختیار انسان قرار گرفته است، اضافه کرد: آیات قرآن بیانگر هدایت انسان‌هاست این در حالی‌است که انسان در مسیر هدایت نیازمند ذکر است.

این مفسر قرآن کریم دفاع از قرآن را از وطایف برشمرد و با ذکر این مطلب که پیامبر در مدت رسالت قرآن را تبیین و تفسیر و محکمات را روشن کرد، ادامه داد: اولین وظیفه در رابطه با قرآن فهم و یادگیری قرآن است باید با قرآن مانوس شد و قرآن را یاد گرفت.

وی تلاوت، تفکر و عمل به قرآن را از دیگر وظایف برشمرد و گفت: برترین عبادات قرائت قرآن است چراکه تلاوت قرآن تاثیر فراوانی بر روح و جسم دارد تلاوت قرآن بینش انسان را الهی می‌کند‌.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به این‌که عمل به قرآن مایه تقرب به سوی خدا و نظر به آیات قرآن عبادت است، قرآن را مایه برکت دانست و گفت: امروز وظیفه ما تربیت قرآنی نسل جوان است و باید تعلیم و تربیت بر پایه قرآن باشد.

امام جمعه خرم‌آباد با تاکید بر همنشینی و انس با قرآن، گفت: هر کدام از آیات این کتاب الهی دارای محتوای غنی است چون خداوند عالم مطلق است.

این مفسر قرآن‌کریم با ذکر این مطلب که قرآن حافظ انسان از هوای نفس است، اضافه کرد: خداوند انسان را از هجمه‌ها حفظ می‌کند اگر درد اجتماعی سیاسی و اقتصادی داریم راه درمان آن قرآن است.

انتهای پیام

captcha