فرمانداران و بخشداران در مسیر سیاست‌های دولت گام بردارند
کد خبر: 3780428
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳

فرمانداران و بخشداران در مسیر سیاست‌های دولت گام بردارند

گروه اجتماعی - استاندار یزد گفت: شایسته است فرمانداران و بخشداران در مسیر سیاست‌های دولت گام بردارند و از دستاوردهای نظام، مقام معظم رهبری و برنامه‌های دولت دفاع کنند.

به گزارش ایکنا از یزد، محمدعلی طالبی، استاندار یزد 22 دی ماه در نشست هم‌اندیشی فرمانداران و بخشداران بر ضرورت تبیین برنامه‌های دولت ‌تدبیر و امید و دستاوردهای نظام برای نخبگان و مردم از سوی فرمانداران و بخشداران تأکید و بیان کرد: شایسته ا‌ست فرمانداران و بخشداران در مسیر سیاست‌های دولت گام بردارند.
طالبی ‌گفت: ایجاد نشاط، آرامش، ‌امنیت و امید در بین مردم ضروری است و لازمه نهضت خدمت‌رسانی به مردم ارتباط و تعامل دوجانبه با ائمه جمعه، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، نخبگان و مردم است و برای رسیدن به این هدف باید با گروه‌های موردنظر و تشکل‌های فرهنگی، اجتماعی ‌و سیاسی در شهرستان ها جلساتی برگزار شود.
وی بر تعامل میان ادارات و سازمان‌ها در سطح شهرستان تأکید کرد و افزود: لازم است عدم همکاری دستگاه‌ها در این رابطه انعکاس داده شود زیرا قصد داریم در آینده ارزیابی نقاط ضعف و قوت مدیران را با نظر فرمانداران و بخشداران انجام دهیم.
طالبی افزود: حفظ جایگاه و شأن فرمانداران و بخشداران‌ به عنوان نماینده عالی دولت تدبیر و امید در شهرستان و بخش از سوی خود آنها باید مورد توجه جدی قرار گیرد و ‌قدرت و شجاعت مدیریتی، سیاستگذاری، برنامه ریزی و نوع رفتار فرمانداران و بخشداران می‌تواند به جایگاه و شأن آنها اقتدار بخشد.
استاندار یزد با بیان اینکه هر یک از فرمانداران باید برنامه منسجمی برای توسعه شهرستان ها داشته باشند، گفت: اسناد بسیار خوبی به عنوان سند توسعه شهرستان در شورای برنامه‌ریزی و توسعه به تصویب رسیده است و وجود دارد که می‌تواند مبنای فعالیت فرمانداران و بخشداران قرار گیرد و لازم ا‌ست فرمانداران در چارچوب این برنامه‌ها بر روی مشکلات و چالشهای منطقه تحت مسئولیت خود متمرکز شوند و تا دو سه ماه آینده راهکار و پیشنهادهای خود را برای رفع مشکلات ارائه دهند.
وی با بیان اینکه سایتهای فرمانداری‌ها را شخصاً مشاهده می‌کنم، اطلاع‌رسانی به مردم را بسیار مناسب دانست و ‌ادامه داد: باید اقدامات فرمانداران و بخشداران در سطح شهرستان و بخش با تعامل با رسانه‌ها و مطبوعات محلی به طور شفاف به اطلاع مردم رسانده شود و اگر در این رابطه اطلاع‌رسانی انجام نشود به معنی آن است که فعالیت و کاری انجام نگرفته است.
عالی ترین مقام اجرایی استان با اشاره به اینکه حوزه فرمانداری و بخشداری یک حوزه متنوع با فعالیت‌های گوناگون در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است، افزود: هدف اصلی در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها باید توجه به معیشت مردم و خدمتگزاری به آنها باشد و با توجه به شرایط اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، مردم و رضایتمندی آنها برای ما اصل است.
طالبی با اشاره به اینکه سال آینده برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی را خواهیم داشت و این مهمترین کار برای فرمانداران و بخشداران به عنوان روسای هیئت‌های اجرایی شهرستان‌ها و بخش‌ها در سال پیش روست، تصریح کرد: امیدواریم در برگزاری این انتخابات نیز مانند انتخابات گذشته سربلند باشیم و از همین الان زمینه‌های لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم، بدون جانبداری و گرایش به کاندیدایی خاص و جلب مشارکت عمومی مردم برای حضور گسترده در انتخابات فراهم شود.

پیشتازی استان یزد در ارائه تسهیلات اشتغال روستایی
علی زینی وند، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در این نشست با بیان اینکه استان یزد در حوزه ارائه تسهیلات اشتغال روستایی که وامی ارزان است پیشتاز بوده و اقدامات و تخصیص های اعتبارای خوبی داشته است، گفت: تلاش شده است در ارائه این تسهیلات نظارت و تایید فرمانداران مورد توجه قرار گیر‌د.
زینی وند در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: دولت تدبیر و امید میراث دار استخدام بی ضابطه و جذب بی‌سابقه‌ دولت قبل است و به همین علت دست همه ما برای جذب نیروهای متخصص در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها در حوزه نیروی انسانی بسته است.

تخصیص و توزیع اعتبارات در شهرستان‌ها با نظر فرمانداران
محسن صادقیان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز در این جلسه با بیان اینکه فرمانداران روسای کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان ها هستند، گفت: همواره در تخصیص و توزیع اعتبارات نظر تمام فرمانداران گرفته و لحاظ شده است.
صادقیان همچنین بر هماهنگی ‌و تعامل فرمانداران با معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری برای اجرای هرچه بهتر پروژه های عمرانی در شهرستان ها تأکید کرد.
یادآور می شود در ابتدای این نشست هر یک از فرمانداران و بخشداران به بیان نقطه نظرات خود در رابطه با حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی پرداختند و بر خدمت رسانی به مردم و اجرای برنامه ها براساس سیاست های دولت تدبیر و امید‌ تاکید کردند.

انتهای پیام

captcha