صبوری حضرت زینب(س) واقعیتی غیرقابل‌انکار است
کد خبر: 3780560
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲

صبوری حضرت زینب(س) واقعیتی غیرقابل‌انکار است

گروه معارف ـ امام‌جمعه نظرآباد گفت: صبوری حضرت زینب(س) واقعیتی غیرقابل‌انکار است و صبر حضرت به‌جایی رسیده بود که ملائکه عالم از صبر ایشان تعجب کردند.

صبوری حضرت زینب(س) واقعیتی غیرقابل‌انکار است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدسجاد موسوی، امام جمعه نظرآباد در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، ضمن تبریک ولادت حضرت زینب(س) با اشاره به نقش ارزشمند این بانوی شجاع در اسلام، اظهار کرد: زینب به معنای زیبنده و زینت پدر است و همان‌طور که می‌بینیم حضرت زینب(س) در هر مکان و سرزمینی که قدم گذاشتند نام ولایت، دین و خداوند را زنده کرده و سبب سرفرازی پدرشان شدند.
وی افزود: حضرت زینب(س) الگوی جامعی از صبر، شناخت وظیفه، عمل به وظیفه و هم‌چنین پیروی از ولی‌زمان است که ما نیز باید همواره ایشان را الگو و سرمشق خود قرار دهیم.
این مسئول خاطرنشان کرد: در جامعه امروز که شناخت وظیفه و پیروی از ولی‌امر از ضروریات است، خواندن زندگی‌نامه حضرت زینب(س) بسیار مفید و حائز اهمیت بوده و ولادت ایشان فرصتی مناسب برای تجلیل از مقام و جایگاه پرستاران است.
موسوی با اشاره به اینکه صبوری حضرت زینب(س) واقعیتی غیرقابل‌انکار است و صبر حضرت به‌جایی رسیده بود که ملائکه عالم از صبر ایشان تعجب کردند، اظهار کرد: حضرت زینب(س) با اینکه خود نایب امام حسین(ع) بود ولی لحظه‌ای بی امام زندگی نکرد و این بانوی شجاع امروز الگوی مردان و زنان، در عرصه وفاداری نسبت به ارزش‌ها و ولایتمداری است.
وی گفت: حضرت زینب(س) در همان لحظات پس از شهادت امام حسین(ع) به امام سجاد(ع) مراجعه و با او به‌عنوان امام زمانش بیعت کرد و از آن حضرت کسب تکلیف کرد.
امام‌جمعه نظرآباد خاطرنشان کرد: دشمنان فکر می‌کردند با شهادت امام حسین(ع)، نیروی حق شکست خورد اما نقش حضرت زینب(س) و دیگر بانوان در تداوم نهضت بی‌بدیل است.
وی گفت: توصیف زیبای حضرت زینب(س) از صحنه کربلا نشان از دید بلند و آینده‌نگری آن بانو بوده، چرا که مدیریت صحیح زینب کبری(س) باعث ناکام ماندن دشمن در نقشه‌های شوم شد.
انتهای پیام

captcha