پیام استاندار قم به مناسبت روز پرستار
کد خبر: 3780582
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵

پیام استاندار قم به مناسبت روز پرستار

گروه سیاست و اقتصاد ـ استاندار قم در پیامی به مناسبت روز پرستار گفت: ارزش و قداست حرفه پرستاری، در تعاليم و آموزه‌های دينی ما نيز مورد تأكيد قرار گرفته است.

پیام استاندار قم به مناسبت روز پرستاربه گزاش ایکنا از قم، متن پیام استاندار قم به مناسبت روز پرستار به این شرح است:
بسمه تعالی
در تقویم كشومان، پنجم جمادی‌الاولی سالروز ولادت باسعادت عقیله بنی‌هاشم، حضرت زینب کبری(س) بنام روز پرستار نامگذاری شده است. آن بانوی بزرگ دشت نینوا؛ با صبر و بردباری و اقتدار و شهامت بی‌نظیر و به تنهایی، رسالت خطیر پرستاری از نهضت عاشورا و انتقال آن به نسل های بعدی را بر دوش گرفت و با سربلندی آن را به سرانجام رساند. از این رو نامگذاری چنین روز خجسته و فرخنده‌ای بنام روز پرستار، مایه فخر و مباهات جامعه شریف پرستاران، بیانگر اهمیت و جایگاه حرفه مقدس و ارزشمند پرستاری و فرصت مغتنمی برای ارج نهادن به خدمات، ایثار و مجاهدت‌های این قشر خدوم، قانع و نجیب است.
قدرشناسی و تكریم انسان‌های شایسته و زحمتكشی که همپای جامعه فرهیخته پزشکی، در سخت‌ترین لحظات زندگی بر بالین بیماران حاضر شده و نعمت سلامتی و حیات دوباره را به آنان هدیه می‌دهند. ارزش و قداست حرفه پرستاری، در تعالیم و آموزه‌های دینی ما نیز مورد تأكید قرار گرفته است و فرمایش رسول مهربانی‌ها حضرت محمد مصطفی(ص) كه می‌فرمایند: کسی که برای برآوردن نیاز بیماری تلاش ‏کند، خواه نیاز او برآورده شود یا نه، همانند روزی که از مادر متولد شده است از گناهان ‏پاک می‌‏گردد بیانگر این جایگاه ویژه است.
ضمن تبریک میلاد با سعادت الگوی صبر و عشق و ایثار، حضرت زینب(س) به محضر تمامی پرستاران پرتلاش، بدینوسیله از زحمات و تلاش‌های ارزنده این قشر شریف در استان مقدس قم تشكر و قدردانی نموده، توفیق و ارتقاء روزافزون مقام و منزلت همه پرستاران زحمتکش را ازدرگاه خداوند متعال مسالت دارم.
انتهای پیام
captcha