جهل و عناد؛ از مشکلات رسالت مهدوی
کد خبر: 3780587
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۴
مدرس مرکز تخصصی نماز کشور بیان کرد:

جهل و عناد؛ از مشکلات رسالت مهدوی

کانون خبرنگاران نبأ ــ آمنه لطفیان سرگزی گفت: از جمله مشکلات رسالت مهدوی، جهل و عناد است؛ در زمان حاکمیت امام عصر(عج)، بندگی و عبودیت الهی به اوج خود خواهد رسید و معیارهای خدایی مبنای برتری انسان‌ها شمرده می‌شود که تقوا مصداق بارز آن است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ کارگاه آموزشی «آسایش یا آزمایش» با موضوع «هنر رضایت از زندگی از منظر صحیفه سجادیه» با حضور جمعی از بانوان حوزوی و دانشگاهی، 22 دی‌ماه در شبستان حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.
آمنه لطفیان سرگزی، مدیر کانون فرهنگی تبلیغی شهید آیت‌الله محمدعلی لطفیان سرگزی در این کارگاه آموزشی، گفت: هر چند قیام حضرت مهدی(عج) از طرف خداوند تأیید شده است، امدادهای الهی بدون مقدمات لازم هرگز به‌صورت اجباری بروز نمی‌کند زیرا این امر، با مقوله اختیار منافات دارد. لذا، حاکمیت مهدوی باید با قوانین موجود در عالم طبیعت موافق و مطابق باشد.
وی بیان کرد: ائمه اطهار(ع) اندیشه حاکمیت بی‌دردسر امام عصر(عج) را رد می‌کردند و تأکید بر تلاش بی‌وقفه همراه با صبر و پایداری برای حاکمیت تدریجی صالحان و یاران خدا داشتند؛ عزیز شدن اهل ایمان یکی از مسلمات دوران حاکمیت مهدوی است.
مدرس مرکز تخصصی نماز کشور ادامه داد: از جمله مشکلات رسالت مهدوی، جهل و عناد است؛ در زمان حاکمیت امام عصر(عج)، بندگی و عبودیت الهی به اوج خود خواهد رسید و معیارهای خدایی مبنای برتری انسان‌ها شمرده می‌شود که تقوا مصداق بارز آن است.
لطفيان سرگزی گفت: از اهداف قیام‌های الهی وعصر حاکمیت مهدوی، برپا کردن یکتا‌پرستی در میان انسان‌ها، حاکمیت اسلام و نابودی کفر و نفاق، شکسته شدن شوکت ستمگران و منافقان، است.
وی در ادامه با بررسی نقش مادران در تکامل کودک به روایت صحیفه سجادیه و رساله حقوق امام سجاد(ع)، اظهار کرد: از همه هدف‌ها و مسئولیت‌هایی که زن به عهده دارد، با‌ارزش‌ترین و مهم‌ترین آنها، وظیفه تربیت انسان کامل از نظر جسم و روح یعنی آموزش و تعلیم دادن قرآن کریم، تمرین دادن احکام و واجبات اسلامی، تشویق و وادار کردن به اعمال خوب از قبیل ایثار و گذشت، انفاق، کمک و نیکو‌کاری است.
عضو هیئت علمی پژوهشکده صحیفه سجادیه و رساله حقوقية افزود: ما از نظرات گوناگون تربیتی، وحی خداوندی و اسلام راستین را مقیاس بررسی‌ها قرار می‌دهیم؛ تربیت دینی یک وظیفه مقدس الهی است و تخلف و بی‌تفاوتی نسبت به مقررات و مبانی آن، عذاب الهی را به همراه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه اساتید و مربیان مهم‌ترین سمبل و الگوی تربیتی هستند، گفت: مسئولیت انتخاب استاد خوب و صالح، همراه با علم، ایمان، تقوا و خودسازی دامنگیر پدران و مادران نظام حاکم بر جامعه است؛ یک مربی خوب می‌تواند بسیاری از عوامل بد گذشته را خنثی و با تعالیم و مراقبت‌های خود موجب اصلاح رفتار فرزندان شده و آنها را به سوی پاکی‌ها سوق دهد.
محمود لطفیان
انتهای پیام

captcha