حفظ ساختار اصلی نمایشگاه کتاب/ پیشنهاد غرفه مشترک برای ناشران کوچک
کد خبر: 3780633
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲
اشعری خبر داد:

حفظ ساختار اصلی نمایشگاه کتاب/ پیشنهاد غرفه مشترک برای ناشران کوچک

گروه ادب ــ عضو شورای سیاستگذاری سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران با بیان اینکه ساختار اصلی نمایشگاه حفظ خواهد شد، گفت: در این جلسه پیشنهاد دادم ناشرانی که کتاب‌های کمتری دارند، غرفه مشترک با ناشران دیگر به آن‌ها احتصاص داده شود.

حفظ ساختار اصلی نمایشگاه کتاب/پیشنهاد غرفه مشترک برای ناشران کوچکعلی‌اکبر اشعری، عضو شورای سیاستگذاری سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره ادغام کمیته‌های نمایشگاه کتاب گفت: براساس آئین‌نامه مقررات نمایشگاه، دبیر اجرایی می‌تواند با تصویب شورای سیاست‌گذاری کمیته‌های نمایشگاه را تغییر داده یا ادغام کند که در نمایشگاه کتاب سال آینده نیز کمیته‌هایی که دارای فعالیت‌های مشابه هستند، ادغام خواهند شد، البته این موضوع در جلسه آینده شورا، بررسی می‌شود.
وی با اشاره به دلایل این مسئله افزود: کوچک‌سازی نمایشگاه در راستای مدیریت متمرکز و کاهش هزینه‌ها انجام شده که در جلساتی که برگزار شده، بحث‌های زیادی در این زمینه مطرح شده است. از سوی دیگر کمیته تشریفات با تصمیم رئیس نمایشگاه حذف شد، اما تغییر در برخی کمیته‌ها نیازمند تصمیم‌گیری صنف است.
اشعری ادامه داد: سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران تفاوت زیادی با نمایشگاه‌های گذشته ندارد و همانطور که اغلب نمایشگاه‌ها ساختار مشخصی دارند، همان ساختار و فعالیت‌های اصلی روال گذشته را طی خواهد کرد. در راستای ادغام کمیته‌ها، اتفاق خاصی نیفتاده و اغلب بخش‌ها وجود دارند و چندان هم کوچک و محدود نشده است. اگر روزی اغلب بخش‌های نمایشگاه به بخش خصوصی واگذار شود، آن روز، دولت، دیگر در این زمینه مشکلی نخواهد داشت.
وی در ادامه با اشاره به مکان نمایشگاه کتاب تهران بیان کرد: در این زمینه نظرسنجی‌هایی از بازدیدکنندگان در نمایشگاه کتاب سال گذشته انجام شده، که اغلب مخاطبان و بازدیدکنندگان مصلی را به عنوان مکان نمایشگاه ترجیح داده‌اند و از سوی دیگر این مکان نسبت به شهر آفتاب زیرساخت‌های مناسب‌تری دارد.
اشعری ادامه داد: شهر آفتاب در منطقه بیابانی است و باد‌هایی که در این منطقه می‌وزد آزاردهنده است و مشکلاتی را در برپایی نمایشگاه و حضور مخاطبان ایجاد می‌کند. همچنین مسافت طولانی آن برای بسیاری از خانواده‌ها سخت است، اما برای کسانی که از جاده قم مراجعه می‌کنند سهل‌تر است. از سوی دیگر وسایل نقلیه عمومی نیز در دسترس است.
وی در ادامه یادآور شد: یکی از مواردی که من در جلسه شورای سیاستگذاری مطرح کردم این بود که غرفه‌های بسیار کوچک، نمایشگاه را از حالت نمایشگاهی درآورده است و پیشنهادم این بود که حداقل مساحت برای غرفه‌ها درنظر گرفته شود و اگر ناشری تعداد آثار کمتری دارد با چند ناشر دیگر به صورت مشترک در یک غرفه باشند و از راه‌اندازی غرفه‌های کوچکتر جلوگیری شود.
انتهای پیام

captcha