حقوق فرهنگی و هنری مردم جدی گرفته شود
کد خبر: 3780697
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲

حقوق فرهنگی و هنری مردم جدی گرفته شود

گروه فرهنگی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: حقوق فرهنگی و هنری باید در کنار سایر حقوق شهروندان جدی گرفته شود.

به گزارش ایکنا از یزد، مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد شب گذشته، 22 دی ماه در اختتامیه چهارمین جشنواره استانی تئاتر فجر اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون تلاش شد با میزبانی برنامه های فرهنگی و هنری کشوری، مردم استان بتوانند از این تولیدات به نحو مطلوبی بهره‌مند شوند.
وی ادامه داد: در چهارمین جشنواره استانی تئاتر فجر نمایش‌های «زندمان» به کارگردانی نصیر برهان زهی از ایرانشهر، «تحت تأثیر» با کارگردانی رسول کاهانی از تهران، «عقیم» به کارگردانی علیرضا معروفی از کرج و «سندروم پای بی قرار» به کارگردانی عبدالله برجسته از مشهد به مدت چهار روز در مجموعه تالار هنر یزد روی صحنه رفت.
جوادیان زاده افزود: جشنواره استانی تئاتر فجر سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، امسال از اردبیل آغاز شد و در کرمانشاه به پایان خواهد رسید.
امیر صاحب جلال، مدیر انجمن نمایش استان یزد و دبیر ستاد جشنواره نیز در این مراسم با تبیین مشکلات سخت افزاری استان در حوزه هنرهای نمایشی گفت: اکنون در حوزه هنرهای نمایشی دغدغه تماشاگر نداریم اما همه دارایی تئاتر یزد ٢ سالن تئاتر در مجموعه تئاتر شهر است.
وی تصریح کرد: سالن تئاتر شهر یزد هنوز افتتاح نشده مستلهک شده و امیدواریم اداره برای ساخت سالن تئاتر اعتبار مالی مناسبی اختصاص دهند.
یادآور می شود چهارمین جشنواره استانی تئاتر فجر به صورت غیررقابتی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد و اداره کل هنرهای نمایشی کشور و نیز برنامه ریزی انجمن هنرهای نمایشی استان و در آستانه سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر برگزار شد.
نمایش نامه خوانی و برپایی نمایشگاه عکس و کتاب‌های تخصصی از برنامه‌های جنبی این جشنواره بود.

انتهای پیام

captcha