خیرین اوقاف را از خود بدانند/ تلاش می‌کنیم یار باشیم نه بار
کد خبر: 3780720
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸
حجت‌الاسلام و المسلمین خاموشی:

خیرین اوقاف را از خود بدانند/ تلاش می‌کنیم یار باشیم نه بار

گروه جامعه ــ رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امروز اولویت‌های جدیدی برای وقف پیش‌بینی شده است و از خیرین می‌خواهم که سازمان اوقاف و امور خیریه را از خود بدانند و برای کار خیر به آن مراجعه کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، در گفت‌وگو با ایکنا؛ در پاسخ به سوالی مبنی بر نگاه این سازمان در انجام امور خیر و استفاده از ظرفیت‌های این سازمان در چنین فعالیت‌هایی گفت: اصولا کار خیر بستر مردمی دارد و مردم ما در طول تاریخ وقف‌ها و تبرعات زیادی داشته و دارند. همچنین اماکن بسیاری توسط مردم با کارکرد‌های مختلف از جمله درمانی، آموزشی، رفاهی، مذهبی و مانند آن ایجاد شده و در طول تاریخ شاهد آن‌ها بوده‌ایم.

وی افزود: خوشبختانه برای حفظ این موقوفات تلاش و برنامه‌هایی هم پیش بینی شده است؛ بر همین اساس در طول تاریخ با توجه به کارکرد‌های آن سعی شده به نیت واقف عمل شود و این وظیفه اصل سازمان اوقاف است.
 
قول همکاری اوقاف در حمایت از فعالیت‌های مردمی خیرخواهانه
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: معتقدیم در شرایط فعلی اگر قرار است کمکی در حمایت از مستمندان، آموزش در مناطق محروم، جریان هزینه‌های درمانی، ساخت‌ و ساز‌هایی این حوزه و امثال این موارد می‌خواهد صورت بپذیرد، توسط خود مردم انجام شود و ما هم قول همکاری و حمایت را می‌دهیم.

حجت‌الاسلام خاموشی با تاکید بر اینکه کار خیر برای مردم ماندگار است، همچنان که وقف و تبرعات در طول تاریخ به عنوان کاری نیکو و پایدار شناخته شده است، اظهار کرد: سرمایه‌داران باید توجه کنند سرمایه و ثروت آن‌ها عاریتی است از سوی خدا و می‌تواند در یک شب به هیچ تبدیل شود؛ اما با انجام کار خیر و وقف می‌توانند بخش عظیمی از سرمایه و نام خود را ماندگار کنند.
 
باید توانمندسازی اجتماعی را در اولویت قرار دهیم
وی در ادامه به ایکنا گفت: امروز اولویت‌های جدیدی برای وقف پیش‌بینی شده است و لذا از خیرین می‌خواهم که سازمان اوقاف و امور خیریه را از خود بدانند و برای کار خیر به آن مراجعه کنند. امروز نیاز داریم در این راستا به وقف در حوزه دانش بپردازیم و در امور خیریه نیز باید توانمندسازی اجتماعی را در اولویت قرار دهیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: ما مسئولان هم باید تلاش کنیم برای جامعه اسلامی و اسلام، یار خوبی باشیم نه مانند باری بر دوش آن باشیم؛ لذا به‌ شخصه پیگیر پروژه‌هایی هستم که اگر ظرفیت خیریه‌ها به آن‌ها اختصاص پیدا کند، مشکلات بزرگی را از جامعه حل می‌کند.

انتهای پیام
captcha