واکنش اتحادیه اروپا به رد فرجام‌خواهی خبرنگاران حامی روهینگیا
کد خبر: 3780740
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱

واکنش اتحادیه اروپا به رد فرجام‌خواهی خبرنگاران حامی روهینگیا

گروه بین‎الملل ـ اتحادیه اروپا تأیید حکم هفت سال زندان برای دو خبرنگار بین‎المللی حامی اقلیت مسلمان روهینگیا از سوی دادگاه تجدیدنظر میانمار را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری اراکان؛ اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‎ای در این باره، اعلام کرد: تصمیم دادگاه  تجدیدنظر میانمار در تأیید حکم 7 سال حبس وا لون (Wa Lone) و کیایو سو (Kyaw Soe)   به هفت سال زندان فرصت دیگری برای جبران اشتباهات را از بین برد.

اتحادیه اروپا این حکم را شکست دیگری برای آزادی رسانه‎ها در میانمار خواند و  افزود: صدور این حکم با استناد به قوانینی که با اصول بین‎المللی حقوق بشر در تناقض است، تردیدهای جدی را در ارتباط با استقلال دستگاه قضایی میانمار نمایان می‌سازد.

گفتنی است، دادگاه تجدیدنظر میانمار روز جمعه (21 دی‌ماه) فرجام خواهی دو خبرنگار رویترز را که به اتهام نقض قانون عدم افشای اسرار رسمی به 7 سال زندان محکوم شده‌اند را رد و تاکید کرد: دلایل کافی برای تبرئه این دو خبرنگار وجود ندارد.

این خبرنگاران پیش از دستگیری در حال تحقیق درباره اقدام ارتش میانمار در کشتار اقلیت مسلمان روهینگیا بودند که شهریورماه سال جاری یک قاضی در میانمار آن‌ها را به جرم افشای اسناد محرمانه حکومت به ۷ سال حبس محکوم کرد.

انتهای پیام

captcha