افسردگی و اضطراب؛ شایع‌ترین اختلالات روانی در سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3780770
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶
معاون دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد:

افسردگی و اضطراب؛ شایع‌ترین اختلالات روانی در سیستان و بلوچستان

گروه اجتماعی - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بر اساس مطالعات همه‌گیرشناسی، افسردگی با شیوع ۷.۱۲ درصد و گروه اختلالات اضطرابی با ۶.۱۵ بیشترین شیوع را میان اختلالات روانی دارد.

افسردگی و اضطراب؛ شایع‌ترین اختلالات روانی در سیستان و بلوچستان

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مهدی طباطبایی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان صبح امروز در جمع اصحاب رسانه، گفت: اختلالات روان‌پزشکی از جمله مسائلی هستند که علی‌رغم اهمیت آن، کمتر مورد توجه قرار گرفته و در نتیجه سبب بروز مشکلات بسیاری می‌شود.
وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که حدود 30 درصد مردم استان، به نوعی از اختلالات روانپزشکی مبتلا هستند، این در حالی است که معمولاً هیچ اقدامی صورت نگرفته و نادیده گرفته می‌شوند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: بر اساس مطالعات همه‌گیرشناسی، افسردگی با شیوع 7.12 درصد و گروه اختلالات اضطرابی با 6.15 بیشترین شیوع را میان اختلالات روانی دارد.
وی با بیان اینکه ضرورت تدوین و اجرای برنامه‌های سلامت روانی برای گروه‌های سنی مختلف احساس می‌شود، افزود: در این راستا، 25 روان‌شناس بالینی به‌منظور ارائه خدمات تخصصی و آموزش‌های روان‌شناختی به مردم استان، جذب شدند و برنامه‌های سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد در قالب طرح تحول نظام سلامت برای گروه‌های سنی نوجوانان، جوانان، میانسالان و سالمندان اجرا خواهد شد.
طباطبایی اظهار کرد: آموزش مهارت‌های فرزند‌پروری، مهارت‌های زندگی با تمرکز بر مدیریت استرس و کنترل خشم، آموزش خود مراقبتی به عموم مردم، پیشگیری از خودکشی و آموزش‌های روان‌شناختی و مداخلات تخصصی برای بیماران مبتلا به افسردگی، اضطراب و سایکوز از مهم‌ترین اقدامات روان‌شناسان بالینی در مراکز خدمات جامع سلامت است.

انتهای پیام

captcha