عزم جدی فعالان اقتصادی برای تأمین لوازم‌ خانگی مددجویان البرزی
کد خبر: 3780818
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱

عزم جدی فعالان اقتصادی برای تأمین لوازم‌ خانگی مددجویان البرزی

گروه اجتماعی ـ لوازم‌ خانگی خانوارهای مددجوی تحت حمایت کمیته امداد البرز و سایر نیازمندان مراکز نیکوکاری با همکاری فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی تأمین می‌شود.

به گزارش ایکنا از البرز، محمدجواد کولیوند، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، 23 دی‌ماه در نشست فعالان اقتصادی استان البرز با تأکید بر اینکه مردمی شدن فعالیت‌های کمیته امداد باید سرلوحه اهداف این نهاد قرار گیرد، اظهار کرد: رویکرد جدید کمیته امداد در توسعه مراکز نیکوکاری با هدف رفع نیازهای طیف گسترده‌ای از خانوارهای محروم اقدامی مؤثر است.
وی افزود: مرکز نیکوکاری فعالان اقتصادی می‌تواند با پیوند دادن نیاز محرومان، کمک‌های خیران و منابع کمیته امداد به چرخه تولید کشور موجب حیات تولیدکنندگان داخلی در شرایط اقتصادی کنونی شود و این رویکرد و اقدام عملیاتی و مؤثر می‌تواند در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر کشور تعمیم پیدا کند.
کولیوند بابیان اینکه مراکز نیکوکاری در حوزه فعالیت خود به‌عنوان هدایت‌گر می‌توانند خدمت‌رسانی مؤثری به نیازمندان شناسایی‌شده ارائه کنند، افزود: در حال حاضر مرکز نیکوکاری فعالان اقتصادی مصمم است مصرف‌کنندگان جدیدی را به تولیدکنندگان معرفی کند و کمیته امداد نیز نیازهای محرومان را دسته‌بندی کرده و از طریق این مرکز به کارخانه‌ها اعلام می‌کند. لذا تولیدکننده با توجه به توانمندی‌های خود در جهت رفع نیاز آنان گام برمی‌دارد. اگر این کار به‌طور مستمر و با مکانیسم دقیقی انجام شود منجر به سوددهی برای تولیدکنندگان و رفع نیاز خانوارهای محروم خواهد شد.
در ادامه رحیم بنامولایی، رئیس اتاق بازرگانی استان البرز نیز با اشاره به اینکه مرکز نیکوکاری فعالان اقتصادی می‌تواند پل ارتباطی بخش حاکمیتی و بخش خصوصی باشد گفت: درصدد هستیم با بهره‌گیری از ظرفیت تولیدکنندگان در کمترین زمان ممکن نیازهای طبقه‌بندی‌شده خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد را با حداقل قیمت تمام‌شده تأمین کنیم.
همچنین محمد محمدی‌فرد، مدیرکل کمیته امداد البرز با تقدیر از عزم جدی و نگاه مسئولانه اتاق بازرگانی استان، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان در جهت رفع نیازهای خانوارهای محروم افزود: اتاق بازرگانی استان البرز در قالب مرکز نیکوکاری فعالان اقتصادی به‌صورت متشکل و نظام‌مند باهدف گذاری دقیق در جهت تقویت حس مسئولیت‌پذیری اجتماعی در شرکت‌های حوزه صنعتی استان حضور یافتندکه این موضوع برای ما فرصتی مغتنم است. هم‌اکنون ۲۶ هزار خانوار به صورت مستمر تحت حمایت کمیته امداد امام(ره) در البرز هستند که نیازهای متنوعی از قبیل مسکن، اشتغال، درمان و فرهنگی آنان با استفاده از منابع در اختیار و مساعدت‌های خیران تأمین می‌شود. این نهاد طی پایش های دوره‌ای در قالب طرح مبین در نسبت به احصاء حدود هزار قلم کالای ضروری نیازمندان اقدام کرده که حدود ۷۵۰ قلم آن لوازم خانگی است.
وی گفت: این نهاد از ابتدای سال تاکنون با ایجاد مراکز نیکوکاری فراگیر فرهنگیان، اتاق اصناف، سپاه امام حسن مجتبی علیه‌السلام وکانون وکلا جامعه مخاطب گسترده‌ای برای احصاء نیاز و مشارکت در امور خیر و احسان پیش روی کمیته امداد قرارگرفته است که با پیوند مبارک این ظرفیت‌ها و نیازها در مرکز نیکوکاری فعالان اقتصادی شاهد رفع محرومیت و رونق اقتصادی خواهیم بود.
انتهای پیام

captcha