رسیدگی به قصور امدادگران در قتل نوجوان مسلمان کانادایی
کد خبر: 3780851
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵

رسیدگی به قصور امدادگران در قتل نوجوان مسلمان کانادایی

گروه بین‌الملل - رسیدگی به قصور دو نفر از کادر امدادی شهر همیلتون (Hamilton) کانادا در جریان قتل یک نوجوان مسلمان، ادامه یافت و قرار شد با توجه به وجود شواهد کافی، دادگاه این دو نفر بدون انجام تحقیقات اولیه برگزار شود.

به گزارش ایکنا به نقل از سی‌بی‌سی؛  دو امدادگر شهر همیلتون در کانادا که در پرونده مرگ یک نوجوان مسلمان متهم به کوتاهی شده بودند بدون انجام تحقیقات مقدماتی، به دادگاه می‌روند.
 
در آگوست 2018 (مرداد) «استفن اسنایولی» و «کریستوفر مرچنت» در فراهم کردن شرایط مناسب برای نجات جان «یوسف الحسناوی» که در 2 دسامبر 2017 به قتل رسید  متهم به قصور شدند.

شاهدان و از جمله پدر و برادر یوسف می‌گویند که امدادگران می‌گفتند او تنها هدف تنها یک تفنگ ساچمه‌ای قرار گرفته و تمارض می‌کند.
 
 پلیس می‌گوید زمانی که امدادگران رسیدند تا 38 دقیقه بعد، الحسناوی را به بیمارستان نبردند و به جای بیمارستان همیلتون که نزدیکتر بوده او را به بیمارستان سنت‌جوزف بردند اما وکیل این دو متهم می‌گوید: تصمیمی که برای دادگاه این دو امدادگر اتخاذ شده قابل قبول نیست.

وی افزود: برای دیل کینگ (Dale King) فردی که در این پرونده متهم به قتل درجه دو است، تحقیقات مقدماتی برگزار شد اما این دو امدادگر از چنین حقی محروم شده‌اند.
 
یوسف الحسناوی نوجوان 19 ساله عراقی‌الاصل بود که 11 آذر 1396 پس از خروج از مسجدی در شهر همیلتون با مشاهده درگیری دو جوان با یک پیرمرد به کمک او شتافت اما بر اثر اصابت گلوله یکی از مهاجمان، جان خود را از دست داد. مرگ این نوجوان بازتاب زیادی در رسانه‌های این کشور داشت که او را در کانادا «قهرمان» می‌خوانند.
انتهای پیام
captcha