مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ معارفه رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد
کد خبر: 3780950
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ معارفه رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد

گروه اندیشه ــ آیین معارفه حجت‌الاسلام سیدناصرالدین نوری‌زاده به عنوان رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ خبرهای صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز، 23 دی، تحت‌الشعاع برگزاری آیین‌ معارفه حجت‌الاسلام سیدناصرالدین نوری‌زاده به عنوان رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد بود که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری و جمعی دیگر از مسئولان برگزار شد.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم تا ساعت ۱۴ امروز تعداد چهار خبر منتشر کرده است که عناوین آنها عبارت از «رمز موفقیت روحانیون صمیمیت با مردم و پرهیز از اشرافیت است»، «سوگواره شعر فاطمی «حریر سوخته» فراخوان داد»، «دومین کتاب میثم مطیعی منتشر شد‌»، «آیین معرفی و تجلیل از ترجمه اصول کافی به‌قلم استاد حسین انصاریان»، و «گسترش فروش مانتوهای جلوباز مصداق جنگ فرهنگی دشمن است/ آیا هر نوع بدحجابی مصداق بی‌بندوباری است؟» هستند.
خبر «رمز موفقیت روحانیون صمیمیت با مردم و پرهیز از اشرافیت است»، مربوط به سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری در آیین معارفه حجت‌الاسلام سیدناصرالدین نوری‌زاده به عنوان رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد است که در بخش‌هایی از آن آمده است: در شرایط فعلی که مورد هجمه فرهنگی دشمن قرار داریم، مساجد نقش بی‌بدیلی در هدایت مردم به ویژه جوانان به سوی ارزش‌های دینی و انقلابی و نیز امیدبخشی به نسل فعلی دارند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مکاتب الحادی با تفکرات منحرفانه خود مسیری را برای سبک زندگی انسان‌ها ترسیم و تحمیل کرده بودند که در نهایت به منافع شخصی و ملی خود و انحطاط اعتقادی و اخلاقی مردم دنیا ختم می‌شد.
فارس
صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس تا ساعت ۱۴ امروز هفت خبر را روی خروجی خود برده است و طبق روال روزانه در ابتدا ترتیل یک صفحه از قرآن با صدای شهریار پرهیزکار منتشر شده است و تیتر دیگر اخبار عبارت از «ظرفیت بسیج مانند یک اقیانوس است که می‌تواند همه مشکلات کشور را رفع کند»، «آبادی جامعه از آبادی مسجد است/ اشتراک‌گذاری «سند مسجد» با فعالان مسجدی»، «پرهیز از تجملات مهم‌ترین خواسته رهبر انقلاب از مسئولان و روحانیت است»، «باید به کارکرد‌های مسجد در صدر اسلام بازگردیم/ افزایش بینش مردم مهم‌ترین وظیفه ائمه جماعات»، «امام جماعت باید متخصص مسجدداری‌ باشد/ لزوم انتخاب فعالان مساجد از جوانان» و «نمایندگان آستان قدس رضوی با تولیت‌ آستان‌های مقدس عراق دیدار کردند» هستند.
خبر «آبادی جامعه از آبادی مسجد است/ اشتراک‌گذاری «سند مسجد» با فعالان مسجدی» مربوط به سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری امام جمعه موقت تهران و رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور است که در بخش‌هایی از آن می‌خوانیم: مدیریت باید عالمانه مجاهدانه و متضرعانه باشد. باید تلاش بر این باشد که کاری که برای مسجد انجام می شود، بهترین باشد، از این رو از روز اول با نقشه و برنامه حرکت کردیم و در این راستا تجربه‌های گذشته را هم برای موفقیت به کار گرفتیم.
همچنین در بخش دیگری از این سخنان آمده است که ما با مرکزی روبرو بودیم که با همت رهبری راه‌اندازی و توسط حضرات آیات مهدوی کنی و انواری راه و مسیر خوبی را طی کرده بود. مرکز تأسیس شده بود، سازماندهی‌ها آغاز و کار به خوبی جلو رفته بود. من در مراسم معارفه هم گفتم امیدوارم بتوانم این توفیقات را حفظ کنم.
ایسنا
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا تا ساعت ۱۴ به انتشار هفت خبر پرداخته که عناوین آنها عبارت از «دیدار مدیر حوزه علمیه خواهران کشور با رئیس دانشگاه کاتولیک فرانسه»، «رونمایی از چهار نیم‌ضریح خیمه‌گاهی کربلا»، «حاج علی‌اکبری: سعی کرده‌ایم در مدیریت مساجد از فناوری‌های نوین بهره ببریم»، «گلپایگانی: ادامه مهربانی و تعامل با مردم رمز موفقیت ائمه جماعات است»، «چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران برای سازمان تبلیغات، یک مانور است»، «حسن آقامیری را بیشتر بشناسید»، «آیت‌الله حقیقت ارسنجانی درگذشت» هستند.
در بخش‌هایی از خبر «دیدار مدیر حوزه علمیه خواهران کشور با رئیس دانشگاه کاتولیک فرانسه» آمده است: حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهجت‌پور صبح امروز در دیدار با پرفسور هنری دولهوگ، رئیس دانشگاه کاتولیک فرانسه که صبح امروز در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد بیان کرد: بعد از انقلاب، کشور ما رشد علمی بسیاری در زمینه‌های گوناگون داشت، پیش از انقلاب اسلامی درمجموع 150 هزار دانشجو در کشور بود و امروزه این ظرفیت به بیش از 4 میلیون دانشجو رسیده است که بیش از نصف این جمعیت را بانوان تشکیل می‌دهند.
ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز تا ساعت ۱۴ امروز سه خبر را روی خروجی خود برده است که عناوین آنها عبارت از «احیای سبک ایرانی اسلامی درلباس بانوان با حمایت ازایده های نو»، «پایتخت برونئی مرکز فرهنگ اسلامی آسیا 2019 شد» و «قرآن آموزی به سبک حجره» هستند.
در بخش‌هایی از خبر «پایتخت برونئی مرکز فرهنگ اسلامی آسیا 2019 شد» آمده است: انتخاب پایتخت بروئنی به عنوان مرکز فرهنگ اسلامی آسیا سال 2019 در تقویم مناسبت‌های فرهنگی و علمی امسال که مهم‌ترین آنها عبارتند از برگزاری نمایشگاه معماری و آثارباستانی، دومین نمایشگاه بین‌المللی اسلامی، نمایشگاه عکس و نقاشی درباره قدس شریف است جشن گرفته می‌شود.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت این خبرگزاری تا ساعت ۱۴ به انتشار هشت خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «زندگی نامه شهید همت خادمی»، «اجتناب از پراکندگی در حوزه تبلیغ/ جدیت دراجرای برنامه‌های انقلابی»، «چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران برای سازمان تبلیغات، یک مانور است»، «دومین کتاب میثم مطیعی منتشر شد‌»، «موفقیت یک روحانی در نوع ارتباط او با مردم است/ خاکریز اول انقلاب، روحانیت است»، «ظرفیت بسیج مانند یک اقیانوس است که می‌تواند همه مشکلات کشور را رفع کند»، «آیا فکر گناه نیز گناه محسوب می‌شود؟!»، «تربیت فرزندان در کلام حضرت علی (ع)» هستند.
خبر «اجتناب از پراکندگی در حوزه تبلیغ/ جدیت دراجرای برنامه‌های انقلابی» مربوط به همایش چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ویژه مدیران کل و معاونین ادارات تبلیغات اسلامی استان‌ها است که حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز در آن به ایراد سخن پرداخته است.
در بخش‌هایی از سخنان قمی آمده است: ما این دوره پرمخاطره را هم‌پشت سر خواهیم گذاشت و ما باید حقایق اسلام ناب و اسلامی که امام خمینی(ره) دوباره عرضه کرد را برای مردم تبیین کنیم و مرور این معارف ناب برای ما و جامعه ذکر است. هنگامی‌که در حوزه تبلیغ پراکندگی پدید می‌آید مانند این است که بخواهیم دیواری عظیم را با نیروی دست و بدون وسیله فرو بریزیم؛ تجمیع آرا در حوزه فرهنگی یک نیاز است و این دریای ارزنده معارف اسلامی را نباید پراکنده عرضه کرد باید این پیام مهندسی شود. حتماً باید از قرآن، نهج‌البلاغه و شهدا، گفت امام تمام این فعالیت‌ها باید حول یک پیام محوری برنامه‌ریزی و انجام شود در غیر این صورت اگر پراکنده‌گویی کنیم باید آشفتگی جامعه را هم بپذیریم.
مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا این ساعت به انتشار دو خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «دوره مطالعاتی تفسیر قرآن «طلیعه نور» برگزار می‌شود» و «هفتمین دوره مسابقات اروپایی قرآن کریم برگزار می‌شود» هستند.
ایبنا
صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران نیز تا این ساعت به انتشار سه خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «چهل جشن انقلاب در چهل کانون مسجد نيشابور»، «ترجمه جعفر شهیدی نخستین ترجمه دقیق نهج‌البلاغه است» و «همزمانی نهمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس با نمایشگاه قرآن کریم در کرمان» هستند.
میزان
«در سایه حکومتِ تقوا، هرکس به آرزوى خود مى‌رسد»، «کتاب «جریان‌شناسی تفسیر سلفی» منتشر شد»، «کتاب فلسفه دین افلاطونی منتشر شد»، «کرسی هویت مادی روحی انسان از منظر قرآن و الزامات سیاسی پذیرش آن برگزار می‌شود» و «سلاح پیامبران چیست؟» نیز عنوان تنها اخباری است که تا ساعت ۱۴ امروز در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان منتشر شده است.
انتهای پیام

captcha