آمار طلاق در استان زنجان نگران‌کننده است
کد خبر: 3780961
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰

آمار طلاق در استان زنجان نگران‌کننده است

گروه سیاست و اقتصاد- رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با اشاره اهیمت صیانت از کیان خانواده در اندیشه اسلامی گفت: متاسفانه آمار طلاق در زنجان نسبت به سایر استان‌ها نگران‌کننده است.

آمار طلاق در استان زنجان نگران‌کننده استبه گزارش ایکنا از زنجان، به نقل از روابط‌عمومی دادگستری استان زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی در اولین جلسه راه‌اندازی بنیاد صیانت از خانواده در زنجان افزود: در اندیشه اسلامی موضوع صیانت، حفظ کیان خانواده و پرهیز از بر هم خوردن این کانون مورد توجه بیشتر قرار گرفته است. 
وی با بیان اینکه در حوزه پیشگیری با مشارکت اداره‌کل بهزیستی استان کارهای خوبی صورت گرفته اما با همه این اوصاف، خروجی کار کم بوده و باید اشکال و ایرادات کار را پیدا کنیم و این فعالیت‌ها بایستی خروجی مثبت و اثرگذار داشته باشد؛ چرا که بر اساس آمارها موضوع طلاق در استان نسبت به گذشته نگران‌کننده است. 
رئیس شورای قضایی استان زنجان با اشاره به اینکه علی‌رغم افزایش جمعیت استان نسبت به سال‌های گذشته با کاهش آمار ازدواج مواجه هستیم، تأکید کرد: کاهش آمار ازدواج و افزایش طلاق در استان نشان از مواجه بودن با یک بحران است که باید کار با حساسیت بیشتری دنبال شود. 
رئیس‌کل دادگستری استان زنجان، بررسی مضرات طلاق و بستر سایر جرایم در استان را امری لازم و ضروری برشمرد و خاطر نشان کرد: توجه و اهتمام به این موضوع هرچه قدر هم وقت گذاشته شود باز هم کم است؛ چرا که غفلت در این زمینه مشکلات زیادی را گریبانگیر جامعه خواهد کرد. 
این مقام عالی قضایی، راه‌اندازی بنیاد صیانت از خانواده را که با تأکید رهبر معظم انقلاب صورت گرفته، حرکتی ارزشمند برشمرد و افزود: هر چند در راه‌اندازی این مرکز در استان تأخیر صورت گرفته، با این حال با فعالیت این بنیاد و با ارائه خدمات از بروز بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی پیشگیری خواهد شد و در این راستا نیازمند یک حرکت جهادی و انقلابی با مشارکت همه دستگاه‌ها خصوصا مجموعه استانداری هستیم. 
وی در ادامه از کاهش آمار ورودی پرونده به دستگاه قضایی استان در سه ماهه گذشته در استان خبر داد و گفت: با کارهای آموزشی و اقدامات پیشگیرانه می‌شود از بروز برخی مشکلات و ناهنجاری‌ها جلوگیری کرد و همه بایستی تلاش کنیم تا قدم‌های مثبت و تأثیرگذار در جهت کاهش آمار طلاق و تقویت کانون‌های خانواده برداریم و دستگاه قضایی در این راستا با تمام توان و پشتیبانی از فعالیت‌ها پای کار خواهد بود. 
در این جلسه، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان نیز گفت: اصل موضوع در حل مشکلات و معضلات، شناخت درد است و گروه‌های زیادی در این موضوع فعالیت می‌کنند که بایستی از تجارب و اندیشه این گروه‌ها استفاده کرد. 
آیت‌الله علی خاتمی با بیان اینکه افرادی در این بنیاد جذب شوند که بتوانند کمک فکری و نیز وقت کافی برای این امر داشته باشند، ادامه داد: چرا که نقش این بنیاد در صیانت از نهاد خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار اثرگذار است و بایستی از ظرفیت‌های استان استفاده بهینه کرد. 
در ابتدای این جلسه نیز معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان، ارائه مشاوره قبل ازدواج، غربالگری متقاضیان طلاق و برگزاری دوره‌های آموزشی برای اقشار مختلف از جمله برنامه‌های معاونت اجتماعی برشمرد و افزود: ایجاد مرکز ملاقات برای فرزندان طلاق که در یک مکان بسیار مناسب و با امکانات رفاهی و بازی که قبلا در کلانتری‌ها انجام می‌شد، از دیگر اقدامات مجموعه خود عنوان کرد. 
محمدتقی فتحی با بیان اینکه بر اساس آمار بیشترین علل طلاق در استان، خیانت همسران به یکدیگر که برابری می‌کند با موضوع اعتیاد که بایستی برنامه‌های موثر و آموزش‌های لازم برای خانواده‌ها به‌ویژه زوج‌های جوان در این زمینه انجام داد. 
وی، ماهیت بنیاد صیانت از خانواده را یک نهاد مردمی و غیرسیاسی بیان و اظهار کرد: این بنیاد شامل شش عضو موسس و 11 عضو به عنوان هیئت مدیره شامل اقشار و طیف‌های مختلف از مردم و صاحب‌نظران خواهد بود که به‌صورت تخصصی ارائه خدمات خواهند کرد. 
انتهای پیام
captcha