عالَم صحنه جمال حضرت حق است/ لزوم نهادینه شدن فرهنگ تزکیه و زکات در جامعه
کد خبر: 3780970
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶
حجت‌الاسلام علی سرلک:

عالَم صحنه جمال حضرت حق است/ لزوم نهادینه شدن فرهنگ تزکیه و زکات در جامعه

کانون خبرنگاران نبأ ــ کارشناس مذهبی برنامه تلویزیونی سمت خدا با بیان اینکه عالم صحنه جمال حضرت حق است، گفت: دیدن خدا از ناحیه ربوبیت برای ما فراهم شده است؛ انسان بی‌خدا پی‌درپی و پیوسته در تنگنا و سختی و بن‌بست به سر می‌برد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ مراسم گرامیداشت سالروز میلاد حضرت زینب کبری(س) و سالروز دستگیری تفنگداران آمریکای متجاوز به دست دلیرمردان سپاه پاسداران منطقه دوم دریایی بوشهر، از سوی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان بوشهر و با مشارکت کانون فرهنگی هنری امام هادی(ع) و سپاه مالک اشتر، 23 دی‌ماه در مصلای بوشهر برگزار شد.

صبوری حضرت زینب(س) در مصائب کربلا «ما رأیتُ الّا جمیلاً» بود

حجت‌الاسلام علی سرلک، کارشناس مذهبی برنامه تلویزیونی سمت خدا در این مراسم با بیان اینکه عزت و امنیت خود را مدیون شهدا و خانواده شهدا هستیم، اظهار کرد: تابلو شعور و مجاهدت مصائب کربلا به جمله «ما رأیتُ الّا جمیلاً» نقش بسته بود و حضرت زینب(س) با اینکه به همراه صحابه خود در چنگال دشمن بی‌رحم بود ولی در اوج آرامش، نگاه و امیدش مثبت به رحمت واسعه الهی کم نشد؛ حضرت در صحنه قیام عاشورا با اینکه توهین‌ها و قدرنشناسی‌ها را از سوی سپاه کفار دیده بود ولی او همواره صبور، ولایت‌مدار و باتقوا بود.

عالَم صحنه جمال حضرت حق است

وی با بیان اینکه عالم صحنه جمال حضرت حق است، افزود: دیدن خدا از ناحیه ربوبیت برای ما فراهم شده است. انسان بی‌خدا پی‌درپی و پیوسته در تنگنا و سختی و بن‌بست به سر می‌برد.

حجت‌الاسلام سرلک به تفسیر آیه 36 سوره زمر «أَلَيْسَ اللَّهُ بِكَافٍ عَبْدَهُ وَيُخَوِّفُونَكَ بِالَّذِينَ مِنْ دُونِهِ وَمَنْ يُضْلِلِ اللَّهُ فَمَا لَهُ مِنْ هَادٍ» اشاره کرد و گفت: غیر از خدا کسی نیست و خدا کفایت‌کننده بنده‌اش است و این نگاه شهدا و عارفان است.

نشان خداوند؛ «لَرَؤُفٌ رَحيمٌ»

کارشناس مذهبی برنامه تلویزیونی سمت خدا با بیان اینکه قیامت یکی از باورهای اصیل دینی است، اظهار کرد: خداوند سبحان بسیار «لَرَؤُفٌ رَحيمٌ» است و بر خداست که راه راست را به بندگان بنماید و همانا در این کار نشانه‌‌ای است برای مردمی که تذکر یابند.

نهادینه کردن فرهنگ تزکیه و زکات در فرهنگ عمومی جامعه

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ تزکیه، پاکیزگی و زکات باید در فرهنگ عمومی جامعه جاری و نهادینه شود، اضافه کرد: دشمنی و کینه‌توزی از رفتارهای افراد در بند شیطان است و اینها بدانند که «وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ الْمُفْسِدِينَ».

حجت‌الاسلام سرلک یادآور شد: خدامحوری و دیانت اساس زندگی حضرت زینب کبری(س) و امام حسین(ع) بود؛ ایشان زندگی الهی و به رنگ خدا داشتند.

زمینه‌سازی مسیر بندگی در خانواده

این کارشناس مذهبی حوزه خانواده و سبک زندگی اسلامی گفت: معنویت در افراد خانواده، عبادت افراد خانواده و تلات قرآن کریم، مسیر نورانی بندگی را زمینه‌سازی می‌کند.

بهترین تاکتیک در مقابله با دشمنان

وی با اشاره به اینکه «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَيلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُم» بهترین تاکتیک در مقابله با دشمنان است، گفت: اقتدار امت شیعه در طول تاریخ بی‌نظیر است؛ شیعیان پرافتخارترین بندگان خدا در تاریخ بشریت هستند و مردم موحد ما شایسته درک ایام ظهورند.

درس‌آموزی از درگاه خدا و مکتب اهل بیت رسول‌الله(ص)

حجت‌الاسلام سرلک با بیان اینکه درس‌آموزی از درگاه خدا و مکتب اهل بیت رسول‌الله(ص) بهترین آموزه و سبک زندگی است، افزود: در این ایام که ظهور نزدیک است می‌بایست بتوانیم خودمان را در این شرایط سخت زندگی، با آمادگی ایمانی برای دوران درک ایام ظهور برسانیم.

روحانی فعال فرهنگی و اجتماعی در پایان اظهار کرد: ای کسانی که ایمان آورده‌اید به خدا و رسول خدا خیانت نکنید و در امانت‌های خود خیانت نورزید و بدانید که مال و فرزندان‌تان مایه آزمایش شما هستند و لذا آنچه در آسمان‌ها و زمین است از آن پروردگار قادر و منان است و از خدا پروا کنید که «إِنَّ اللَّهَ شَديدُ الْعِقابِ».

یادآور می‌شود، در این آئین از خانواده شهدای مدافع حرم تجلیل به عمل آمد و سپس در خاتمه مراسم جشن میلاد حضرت زینب(س) حمیدرضا فاریابی و سید‌مهدی فاطمی، مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مولودی‌خوانی پرداختند.

امیرحسین مؤمنی
انتهای پیام

captcha