عملکرد ۷ ساله اوقاف خراسان رضوی؛ تربیت ۹۰ هزار قرآن‌آموز
کد خبر: 3781005
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴

عملکرد ۷ ساله اوقاف خراسان رضوی؛ تربیت ۹۰ هزار قرآن‌آموز

گروه شهرستان‌ها ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: در مدت هفت ساله برنامه تربیت حافظان قرآنی در خراسان رضوی، تاکنون ۹۰ هزار قرآن‌آموز تربیت شده‌اند.

تربیت 90 هزار قرآن‌آموز/ گسترش چتر حمایتی اوقاف برای تمام قرآنیانحجت‌الاسلام محمد احمدزاده، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با بیان اینکه برنامه‌های قرآنی در بقاع متبرکه در چند سال اخیر رشد چشمگیری داشته است، اظهار کرد: از سال 1390 تاکنون 90 هزار قرآن‌آموز در مراکز قرآنی شرکت کرده‌ و از کلاس‌های قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه بهره‌مند شده‌اند.
وی با اشاره به کسب رتبه‌های اول مدال‌آوری در مسابقات سراسری قرآن توسط نمایندگان قرآنی خراسان رضوی، افزود: در مسابقات بین‌المللی قرآن نیز نمایندگان خراسان رضوی همیشه از رتبه‌های برتری بوده‌اند که به برکت برگزاری کلاس‌های قرآنی بوده است.

فعالیت 80 مرکز قرآنی در بقاع متبرکه
احمدزاده با تاکید بر اینکه بیش از 80 مرکز قرآنی در بقاع متبرکه در حال فعالیت هستند و روز به روز در حال توسعه است، بیان کرد: حضور این تعداد قرآن‌آموز در جوار بقاع متبرکه به برکت انقلاب اسلامی بوده و نشان‎دهنده حضور مردم در پای انقلاب اسلامی است.
وی با اشاره به تربیت 10 میلیون نفر حافظ قرآن در راستای منویات رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: برای رسیدن به این تعداد حاظ قرآنی در ابتدا کار را به صورت محدود آغاز کردیم تا بتوانیم اشکالات کار را برطرف کنیم.

رشد کلاس‌های قرآنی و گسترش چتر حمایتی برای قرآن آموزان
وی اضافه کرد: در آغاز 572 مربی قرآن در 600 کلاس قرآنی شروع به فعالیت کردند که در حال حاضر با استقبال مردمی و حمایت‌های انجام شده ابن کلاس‌های قرآن به 1041 کلاس در سطح استان رسیده و 982 مربی قرآن در آن‌ها فعال هستند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه چتر حمایتی خود را در سال جدید برای تمام قرآن آموزان سطح استان از جمله موسسات قرآنی، جلسات خصوصی و بقاع متبرکه گسترش دادیم، با اشاره به پیگیری بیمه مربیان قرآنی اضافه کرد: برای توسعه برنامه‌های قرآنی منابعی که از آموزش حفظ قرآنی داشتیم به سمت انگیزش سوق دادیم و در این راه برای تمام حافظان کل قرآن جایزه سفر به عتبات عالیات، حافظان 15 جزء سفر زیارتی قم و برای حافظان 5 جزء سفر به مشهد مقدس و اماکن زیارتی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

captcha