تقدیر از دست‌اندرکاران ستاد اربعین استان مرکزی/ صدور ۶۰ هزار ویزا ظرف دو هفته در اراک
کد خبر: 3781049
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵

تقدیر از دست‌اندرکاران ستاد اربعین استان مرکزی/ صدور ۶۰ هزار ویزا ظرف دو هفته در اراک

گروه معارف - همایش تقدیر از زحمات و خدمات عوامل و دست‌اندرکاران ستاد اربعین حسینی استان مرکزی که در سالن پیامبر اعظم‌(ص) استانداری برگزار شد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید‌علی آقازاده استاندار مرکزی، شامگاه روز گذشته، ۲۳دی‌ماه در همایش تقدیر از زحمات و خدمات عوامل و دست‌اندرکاران ستاد اربعین حسینی استان مرکزی که در سالن پیامبر اعظم‌(ص) استانداری برگزار شد از خدمات ستاد اربعین تقدیر و پاکبانان را خادمان واقعی برشمرد و گفت: این افراد زحمت‌کش و خدوم فضا و محیط را برای آرامش و آسایش زائران اباعبدالله (ع) آماده کردند.
وی خدمت به زائران را تکلیف شرعی همه دانست و تصریح کرد: همه ما اعم از مردم در اقشار مختلف در هر مکان یا دستگاهی که خدمت می‌کنیم وظیفه داریم برای هر چه بهتر برگزار شدن اربعین حسینی تلاش مضاعف کنیم تا این رخداد مهم اسلامی هر سال بهتر از سال قبل برگزار شود.
آقازاده ادامه ‌داد: اربعین نمادی از عظمت شیعه و شکوه مقام بزرگی همچون اباعبدالله(ع) است، استان مرکزی هم این افتخار را دارد هرساله هم شاهد حضور مردم در راهپیمایی اربعین و هم میزبان زائران حسینی جهت خدمت‌رسانی است. دولت بدون در نظر گرفتن ریالی بودجه این خدمت را انجام می‌دهد، تمام هزینه‌ها و زحمات اربعین مردمی و به صورت خودجوش برگزار می‌شود.
استاندار مرکزی اضافه کرد: سال‌های قبل هم برنامه‌های ستاد اربعین با قوت برگزار می‌شد، امسال برنامه‌ریزی‌ها، حضور، برپایی موکب‌ها، کمک‌های مردمی به مراتب بهتر از سال قبل و سال‌های قبل‌تر بود. قطعا کسب تجربه به هرچه بهتر برگزار شدن این رویداد مهم تاریخ اسلام کمک می‌کند.
وی از خدمات ارائه شده توسط راهداری استان تقدیر و با اشاره به اینکه انعکاس فعالیت ستاد در رسانه‌ها بازتاب داشت، افزود: بعد از عاشورا ستاد اربعین کار خود را آغاز کرد موکب‌ها ۱۰روز قبل از اربعین و گاه ۱۰ روز بعد از اربعین وظیفه خدمت‌رسانی به زائران را ادامه دادند.
رئیس ستاد اربعین حسینی استان مرکزی استقرار کنسول‌گری موقت عراق در اراک را از امتیازات خواند و تصریح کرد: آوازه استقرار این کنسولگری با برخورد خوب عوامل و ستاد به استان‌های هم‌جوار هم رسیده بود و کمتر از دو هفته ۶۰ هزار ویزا صادر شد.
محسن امیدی دبیر ستاد اربعین استان مرکزی نیز در تشریح برنامه‌های ستاد اربعین استان گفت: در یک مرحله ۴ دستگاه لودر و بلدوزر از حمل و نقل برای بازسازی و جاده سازی شهر مهران و ایلام اعزام شدند. در اجرای عملیات مورد نیاز مهران ۹ دستگاه ماشین آلات سنگین برای لای‌روبی از تاریخ ۱۷مهر ماه نسبت به خاک برداری و رفع انسدادهای رودخانه اقدام کردند.
وی از تصویب ۲۵۰ مصوبه در جلسات ستاد اربعین خبرداد و افزود: در این ستاد وظایف کمیته‌های فرهنگی، حمل و نقل، مشارکت‌های مردمی، اطلاع‌رسانی، خدمات شهری، بهداشت و درمان، امنیتی و انتظامی، اعزام، اتباع خارجی مشخص و برنامه‌های آنان اعلام شد.
امیدی در رابطه با استقرار کنسول‌گری موقت عراق در اراک نیز اظهار کرد: با استقرار این کنسول‌گری برای اولین‌بار روادید و پاسپورت‌ها در اراک انجام شد و بیش از ۶۰ هزار ویزا در این مدت کمتر از ۲۴ ساعت صادر شد همچنین اجرای طرح نائب‌الشهدا از جمله طرح‌هایی بود که توسط سپاه استان انجام شد.
وی اعزام ۱۵۰ دستگاه جهت انتقال تجهیزات به شهرهای نجف و مهران، ارسال ۵۰ تن سیب جهت پذیرایی از زائران شلمچه، چذابه و مهران، جابجایی ۱۰۰ هزار زائر با حمل و نقل ریلی، اعزام ۲۱ دستگاه خودرو سبک و سنگین، اعزام ۲۲ دستگاه واحد شهری به مهران، اعزام تیم پزشکی از سپاه روح‌الله، اعزام کاروان فوریت‌های پزشکی، برپایی ۴۸ موکب در مهران و نجف و در مسیر کربلا و کاظمین، تهیه ۳۰۰هزار بطری آب معدنی، برپایی درمانگاه صحرایی، اعزام ۸ دستگاه خودرو از دهیاری‌ها، خدمت‌رسانی و پذیرایی ۱۱۰ وعده غذایی در سه وعده، توزیع ۵ هزار غذای گرم، تامین اقلام مورد نیاز زائران جابجایی ۱۵ هزار مسافر توسط ۴۹۲ دستگاه ناوگان حمل و نقل جاده‌ای از جمله خدمات ارائه شده است.
انتهای پیام

captcha