افزایش تعداد ایستگاه‌های هواشناسی استان کرمان
کد خبر: 3781094
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۹

افزایش تعداد ایستگاه‌های هواشناسی استان کرمان

گروه اجتماعی - نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از پیگیری برای افزایش تعداد ایستگاه‌های هواشناسی استان کرمان خبر داد و گفت: اتصال ایستگاه‌های راور و فیص‌آباد به سامانه خودکار سازمان هواشناسی انجام شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از دفتر نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، محمدمهدی زاهدی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی دیروز دوشنبه، 24 دی گفت: سال ۹۷ به اداره‌کل هواشناسی استان ۴۶ میلیارد ریال بودجه اختصاص داده شده که فقط ۶۰ درصد از بودجه تخصیص داده شده با توجه به حجم گسترده خدمات و لزوم تکنولوژی به روز و نوین نقدینگی به این اداره اختصاص داده شده است که عدد پایینی است که مقرر شد با رئیس سازمان هواشناسی کشور مکاتبه و افزایش نقدینگی انجام شود.
وی در رابطه با مشکل کمبود شدید نیرو در این اداره افزود: با توجه به اینکه دولت تمایلی به افزایش نیرو ندارد و به دنبال خرید خدمتی است که می‌توان به خرید خدمت آموزشی که بر خلاف قانون اساسی است، اشاره کرد اما بر اساس حجم گسترده، فشار کار و کمبود نیرو در پست‌های تخصصی مقرر شد نشستی با رئیس سازمان هواشناسی کشور برگزار شود.
زاهدی به مشکل افزودن رشته هواشناسی و هواشناسی کشاورزی در دانشگاه‌های استان اشاره کرد و گفت: مقرر شد پروپزال آن از سوی اداره تهیه و کاربرد و طرح توجیهی با سرفصل‌های دروس آن مشخص تا پیگیری شود که در شورای گسترش آموزش عالی مصوب و به استان اختصاص داده شود.
وی با اشاره به مشکل وجود سیستم قدیمی برای اجرای زنده گزارش‌های هواشناسی در سیمای استان عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده مبلغ یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برای خرید ویدئووال اختصاص یافت.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از پیگیری برای افزایش تعداد ایستگاه‌های هواشناسی استان خبر داد و افزود: در دو هفته اخیر اتصال ایستگاه‌های خودکار راور و فیص‌آباد به سامانه ایستگاه‌های خودکار سازمان هواشناسی با اعتبار 300 میلیون ریال انجام شد.
زاهدی از رایزنی برای اختصاص بودجه ویژه ملی به سازمان هواشناسی به‌منظور ساخت مرکز بریفینگ و پایش گردوغبار در جنوب شرق کشور خبر داد.
انتهای پیام

captcha