تعویق آزمون قرآن برای داوطلبان ریاست‌جمهوری اندونزی
کد خبر: 3781102
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲

تعویق آزمون قرآن برای داوطلبان ریاست‌جمهوری اندونزی

گروه بین‌الملل – شورای علمای آچه در اندونزی اعلام کرد که آزمون قرآنی که برای داوطلبان ریاست‌جمهوری این کشور پیشنهاد کرده بود را به زمان نامشخصی موکول کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از جاکارتاپست؛ شورای علمای آچه
اعلام کرد که تاریخ آزمون قرآن که برای «جوکو جوکووی ویدودو» رئیس‌جمهور فعلی) و «پرابوو سوبیانتو» داوطلبان ریاست‌جمهوری این کشور پیشنهاد کرده بود را به زمان نامشخصی موکول کرده است.
 
این شورا دلیل این تعویق را اختلاف بر سر زمان آزمون اعلام کرده است.

«مرسی‌الدین اسحاق»، رئیس شورای علمای آچه گفت: در روز 15 ژانویه (25 دی) (که قبلاً اعلام شده بود) آزمونی برگزار نخواهد شد. ما منتظر آخرین برنامه دو کاندیداها هستیم. ما با ستاد‌های انتخاباتی کاندیداها دیدار خواهیم کرد تا درباره این موضوع بحث کنیم.

ستاد انتخاباتی جوکووی، قبلا گفته بود وی در صورت خواست عمومی در این آزمون شرکت می‌کند. از سوی دیگر ستاد انتخاباتی پرابوو که مورد حمایت برخی احزاب اسلامی این کشور است اعلام کرده که چنین آزمونی لازم نیست و ابتدا خود برگزار‌کنندگان آزمون باید اثبات کنند که به خوبی می‌توانند قرآن را بخوانند. برخی از علمای اندونزی نیز از این پیشنهاد انتقاد و آن را غیرضروری توصیف کرده‌اند.
 
آچه یکی از استان‌های اندونزی است که در شمال جزیرهٔ سوماترا واقع شده و براساس قوانین شریعت اداره می‌شود. در این استان، گذراندن آزمون قرائت قرآن برای کاندیداهای انتخابات محلی لازم است.

انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری اندونزی قرار است برای نخستین بار همزمان در تاریخ ۲۸ فروردین ۹۸ برگزار شود.  
 
انتهای پیام
captcha