برگزاری محفل انس با قرآن‌ از ضرورت‌های جامعه اسلامی است
کد خبر: 3781197
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲

برگزاری محفل انس با قرآن‌ از ضرورت‌های جامعه اسلامی است

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد اسلامی البرز گفت: برگزاری محافل انس با قرآن‌ کریم باعث ترویج مفاهیم قرآنی و آشنایی هرچه بیشتر مردم و انس با معارف این کتاب الهی می‌شود.

برگزاری محفل انس با قرآن‌ از ضرورت‌های جامعه اسلامی استعلیرضا عسگری، رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد اسلامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: قرآن راه نجات و جلوگیری از انحراف است و هر کس با قرآن انس گیرد همواره در مسیر راست حرکت می‌کند.
وی افزود: در حدیثی از رسول خدا(ص) آمده است که خانه‌هایتان را به خواندن قرآن، روشنی بخشید و آن‌ها را مانند یهودیان و مسیحیان گورستان خاموش قرار ندهید.
این مسئول با بیان اینکه قرآن برترین و ماندگارترین اثر آسمانی و جاودانه‌ترین پیامی است که خداوند برای هدایت بشر بر قلب شریفترین بنده خود نازل فرموده است، افزود: مهم‌ترین نقش قرآن، ایجاد صبر ‌برابر سختی‌ها و مشکلاتی است که روزمره با آن مواجه هستیم.
عسگری تأکید کرد: قطعاً ارتباط با این کتاب آسمانی برای انسان سعادت‌آفرین است و اگر کسی می‌خواهد تمام آنچه که به سعادت انسان می‌انجامد را در زندگی‌اش بیابد، باید به این اقیانوس بی‌کران الهی متصل شود.
رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد اسلامی البرز در ادامه بر برپایی محافل انس با قرآن در جامعه تأکید کرد و گفت: برگزاری محافل انس با قرآن‌کریم باعث ترویج مفاهیم قرآنی و آشنایی هرچه بیشتر مردم و انس با معارف این کتاب الهی می‌شود و همچنین قرائت و درک آیات قرآن زمینه پدید آمدن معرفت و پیروی انسان‌ها از دستورات الهی و رهنمودهای ولایت ‌فقیه در جامعه را فراهم می‌کند.
وی برگزاری محفل انس با قرآن‌کریم را یکی از ضرورت‌های جامعه اسلامی دانست و اعلام کرد: محفل انس با قرآن تجلی ارادت انسان‌ها به ذات پروردگار است و این کتاب الهی ما را به استوارترین راه‌ها راهنمایی می‌کند و پشتوانه‌ای است که انسان‌ها را از بسیاری مشکلات رهایی می‌بخشد و در مسیر عبودیت قرار می‌دهد.
انتهای پیام

captcha