بانک اطلاعاتی از زنان توانمند و شایسته لرستان تهیه شود
کد خبر: 3781207
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷

بانک اطلاعاتی از زنان توانمند و شایسته لرستان تهیه شود

گروه اجتماعی ـ مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان با بیان این‌که اگر دولتی می‌خواهد به بلوغ سياسی و اجتماعی دست پيدا کند بايد از ظرفيت منابع انسانی به‌عنوان بخشی از جامعه استفاده کند، گفت: بايد بانک اطلاعاتی از زنان توانمند و شايسته تهيه شود.

ببه گزارش ایکنا از لرستان، ناهید پرویزپور، مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان دوشنبه، بیست و چهارم دی در کارگروه بانوان و خانوده فرمانداری سلسله، با اشاره به اين‌که سهم ۳۰ درصدی بانوان در تصدی پُست‌های مديريتی بايد محقق شود، اظهار کرد: يکی‎از اقدامات خوب دولت تدبير و اميد بحث توانمندسازی زنان در قانون برنامه ششم توسعه و سهم ۳۰ درصدی زنان در پُست‌های مديريتی است كه بايد آن‌را به‌عنوان يک تبعيض مثبت ببينيم؛ چراکه اين امر مطالبه‌ای برای بانوان ايجاد می‌کند كه عقب‌گرد به گذشته نداشته باشند.
وی با بیان این‌که اگر دولتی می‌خواهد به بلوغ سياسی و اجتماعی دست پيدا کند بايد از ظرفيت منابع انسانی به‌عنوان بخشی از جامعه استفاده کند، عنوان كرد: بايد بانک اطلاعاتی از زنان توانمند و شايسته تهيه شود.

پرویزپور با تأکید بر این‌که اگر خانواده محکمی داشته باشيم در مقابل آسیب‌های اجتماعی مصون خواهيم ماند، گفت: بر اساس آمار، ارتباطات كلامی خانواده از دو ساعت به ۲۰ دقيقه کاهش ‌یافته است و اين زنگ خطری برای خانواده است.
وی با تأکید بر این‌که تمامی دستگاه‌های اجرايی بايد در بحث توانمندسازی زنان سرپرست خانوار کوشش و اهتمام داشته باشند، افزود: در اين راستا بايد از ظرفيت خيرين و سازمان‌های مردم‌نهاد در زمینه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار بهره برد.
این مسئول با تأکید بر ضرورت احداث بازارچه‌های فروش دائمی برای فروش توليدات بانوان و احداث پارک بانوان در شهرستان، گفت: بايد صندوق‌های خُرد بيشتری راه‌اندازی کرد چون اين صندوق‌ها كمک بسياری به اقتصاد خانواده می‌کند.
مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان گفت: با ارتقای جايگاه زنان در جامعه بايد کيفيت حضور آنان در خانواده نيز تقويت شود.
شریف خسروی، فرماندار سلسله نیز در این نشست با بیان اين‌که نظام جمهوری اسلامی به‌دنبال اين است که بانوان فراتر از شعار، در عرصه‌های مختلف اجتماعی نقش‌آفرینی کنند، اظهار کرد: اگر جامعه‌ای بخواهد دوام و قوام داشته باشد و در مسير خود حركت كند بايد بانوان آن در جامعه حضور مؤثر و فعالی داشته باشند.
وی گفت: بانوان نباید به‌دنبال مساعد بودن شرايط برای حضور و نقش‌آفرینی باشند بلکه با مجاهدت خودشان زمينه را برای حضور و نقش‌آفرینی فراهم کنند.

انتهای پیام

captcha