‌شماره جدید فصلنامه تخصصی ره‌آورد نور با محور «دین و فناوری اطلاعات» منتشر شد
کد خبر: 3781314
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۹

‌شماره جدید فصلنامه تخصصی ره‌آورد نور با محور «دین و فناوری اطلاعات» منتشر شد

گروه فناوری اطلاعات ــ شصت و چهارمین شماره فصلنامه تخصصی ره‌آورد نور به همت پژوهشگران مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی منتشر شد.

به گزارش ایکنا؛ شصت و چهارمین شماره فصلنامه تخصصی ره‌آورد نور به همت پژوهشگران مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی منتشر شد.

فصلنامه ره‌آورد نور در شماره ۶۴ خود مطالبی خواندنی را عرضه کرده است که از جمله می‌توان به‌ اینترنت اشیا؛ چیستی و کارکرد‌ها در حوزه حاکمیت، سامانه ابر نور؛ پیشخوان برخط نرم‌افزار‌های نور، لغت‌نامه استاندارد نور؛ ویژگی‌ها و چشم‌اندازها و عفاف و حجاب در فضای مجازی اشاره کرد.

لازم به ذکر است، این مجله که نخستین فصلنامه تخصصى مطالعات رایانه‌اى علوم اسلامى است، به منظور اطلاع رسانى، آموزش و انعکاس پژوهش‌هاى رایانه ‏اى در زمینه علوم اسلامى از بهمن ماه ۱۳۷۷ آغاز به کار کرد و تاکنون ۶۴ شماره را منتشر کرده است. توجه و استقبال دانشوران، محققان و مراکز علمى و فرهنگى از مطالب و عناوین فصلنامه موجب شد تا ره‌‏آورد نور به تدریج جایگاه ویژه اى را به عنوان مهم‏ترین رسانه اطلاع‌‏‌رسانى در زمینه انفورماتیک علوم اسلامى به خود اختصاص دهد.

یادآور می‌شود این فصلنامه تخصصی در چهار محور دین، فرهنگ و فناوری اطلاعات، نرم‌افزار‌های اسلامی، پایگاه‌های اسلامی و مطالعات اینترنتی و دانش کاربری، به ارائه مقاله می‌پردازد و به مدیر مسئولی حجت الاسلام و المسلمین ‌شهریاری و سردبیری حجت الاسلام و المسلمین نمازی و به صاحب امتیازی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی به صورت سراسری در اختیار جامعه علمی کشور قرار می‌گیرد.
 
علاقه‌مندان جهت اشتراک فصلنامه و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اینترنتی ره‌آورد نور به نشانی rahavardnoor.com مراجعه کنند.
انتهای پیام
captcha