۱۰ مصلا در استان کرمان در حال ساخت است
کد خبر: 3781442
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۶

۱۰ مصلا در استان کرمان در حال ساخت است

گروه سیاست و اقتصاد - رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۳ مصلی در استان کرمان داریم که ۱۰ مصلا هم در حال ساخت است، گفت: ۵۹ میلیارد تومان از اعتبارات وزارت ارشاد و خیرین در مصلاها هزینه شده است.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کرمان دیروز سه‌شنبه، 25 دی در گردهمایی ائمه جمعه استان کرمان با حضور حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: در استان کرمان 28 نماز جمعه در سال 84 داشتیم.
وی با اشاره به اینکه با حضور مقام معظم انقلاب و تاکیدات ایشان بر افزایش ائمه جمعه افزود: امروز تعداد نماز جمعه‌ها در استان به 56 نماز جمعه رسیده است که سومین استان کشور از نظر تعداد نماز جمعه هستیم.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کرمان با بیان اینکه میانگین سنی ائمه جمعه استان 45.5 سال است، بیان کرد: 86 درصد ائمه جمعه در استان بیش از 5 سال سابقه فعالیت دارند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 13 مصلی در استان کرمان داریم که 10 مصلی هم در حال ساخت است، گفت: 59 میلیارد تومان از اعتبارات وزارت ارشاد و خیرین در مصلاها هزینه شده است.
حجت‌الاسلام قاسمی‌زاده با بیان اینکه 2 هزار و 479 نفر تعداد اعضای ستاد نماز جمعه در استان کرمان است، عنوان کرد: از این تعداد 894 نفر بانو و مابقی آقا هستند.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کرمان با اشاره به اینکه 56 نشریه در ستادهای نماز جمعه فعالیت می‌کنند، تأکید کرد: 3 هزار و 480 طلبه و روحانی در استان داریم.
انتهای پیام

captcha