احیای موقوفات به کاهش بیکاری کمک می‌کند
کد خبر: 3781452
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷

احیای موقوفات به کاهش بیکاری کمک می‌کند

گروه اجتماعی ـ نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل گفت: احیای زمین‌های اوقافی و موقوفات به اشتغالزایی و کاهش بیکاری در لاهیجان کمک شایانی می‌کند.

احیای موقوفات به کاهش بیکاری کمک می‌کند

به گزارش ایکنا از گیلان، ذبیح‌الله نیکفر، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل عصر روز گذشته، 24 دی‌ماه در دیدار با رئیس اداره اوقاف و امور خیریه این دو شهرستان، کارهای انجام گرفته در اوقاف لاهیجان را خوب ارزیابی کرد و گفت: ترویج فرهنگ وقف به پویایی اقتصاد جامعه کمک می‌کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برکات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی سنت حسنه وقف، افزود: هدفمند اجرا شدن نیات واقفان، این فرهنگ متعالی اسلام را رونق می‌دهد.

وی با تأکید بر حمایت از اوقاف لاهیجان در مقابله با موقوفه خواری و موقوفه‌خواران، گفت: نمایندگان مجلس در خدمت وقف و احیای موقوفات هستند.

نیکفر گفت: سنت حسنه وقف در حوزه‌های مختلف اعم از فرهنگی، اقتصادی و کمک به محرومان توانسته کاملًا تأثیرگذار و کمک‌کننده به نظام جمهوری اسلامی باشد.

وی با اشاره به ورود خوب اوقاف لاهیجان به بخش‌های عمرانی، تصریح کرد: براساس ظرفیتی که سنت حسنه وقف دارد، سازمان اوقاف می‌تواند یکی از مهمترین نهادهای کمک‌کننده در حمایت از تولید ملی باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم سرمایه گذاری در زمین‌های موقوفه، گفت: احیا زمین‌های اوقافی و موقوفات به اشتغالزایی و کاهش بیکاری در لاهیجان کمک شایانی می‌کند؛ همچنین احیای موقوفات زمینه عمل به نیات واقفان را فراهم می‌کند.

نیکفر اعلام کرد: با توجه به مطالبات اوقاف لاهیجان از اشخاص حقوقی، آمادگی همکاری درخصوص اخذ مطالبات و اجرای نیات واقفان در این شهرستان را دارم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: احیای موقوفات، دعای خیر واقف و جامعه هدف نیات واقفان را برای کارگزاران و کسانی که در خدمت وقف هستند، به دنبال دارد.

انتهای پیام

captcha