کمبود ۲ هزار و ۴۰۰ پرستار در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3781471
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷

کمبود ۲ هزار و ۴۰۰ پرستار در آذربایجان‌شرقی

گروه اجتماعی - رئیس سازمان نظام پرستاری آذربایجان‌شرقی، گفت: آذربایجان‌شرقی از نظر تعداد پرستار، وضعیت بهتری نسبت به میانگین کشوری دارد، اما در مجموع با کمبود ۲۴۰۰ نفری نیروی پرستاری مواجه هستیم.

کمبود 2 هزار و 400 پرستار در آذربایجان‌شرقی

عبدالله صفری، رئیس سازمان نظام پرستاری استان در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان این‌که هم‌اکنون 8 هزار و 500 پرستار در استان فعالیت می‌کنند و این میزان نسبت به میانگین کشوری بالاست، افزود: با این حال هنوز به 2 هزار و 500 پرستار دیگر نیاز است.

وی افزود: بیش از 5 هزار نفر از این پرستاران در مراکز دولتی و بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی تبریز و بقیه در نهادها، سازمان‌ها و بخش‌های خصوصی انجام وظیفه می‌کنند.

صفری به مشکلات حرفه پرستاری پرداخت و گفت: شیفت‌های کاری شبانه، اختلال در سیستم بیولوژیکی بدن، مواجهه با صحنه‌های تاثرآفرین و در نتیجه اختلال در وضع طبیعی بدن و مشکلات جسمی متعدد این قشر، از جمله عواملی است که پرستاری را در زمره مشاغل سخت و طاقت‌فرسا قرار داده است، با این وجود، این قشر وظایف خود را به شایستگی انجام می‌دهند و با تمام کمبودها، برای ارائه خدمات بهینه به بیماران، از جان و دل تلاش می‌کنند.

مدیر اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز، همچنین اجرا نشدن قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری را دیگر چالش‌ مهم پرستاران بیان کرد و گفت: این قانون ۱۱ سال پیش، تصویب شده اما تاکنون اجرایی نشده است.

وی از فعالیت شش هیئت مدیره پرستاری در آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: هیئت مدیره شهرستان تبریز، 550 نفر عضو دارد و می‌توان گفت بیش از 70 درصد پرستاران، عضو سازمان نظام پرستاری هستند.

صفری با اشاره به پروانه صدور صلاحیت حرفه‌ای برای پرستاران، بیان کرد: حدود یک سوم پرستاران در استان ما دارای صلاحیت حرفه‌ای و پروانه کار هستند.

وی از معرفی بیمارستان اخلاق محور در سال آینده خبر داد و افزود: این برنامه توسط کمیته اخلاق بالینی و حرفه‌ای و برای سوق دادن پزشکان و پرستاران به سمت اخلاق گرایی بیشتر، اجرا می‌شود.

انتهای پیام

captcha