آمادگی اوقاف خراسان‌جنوبی برای راه‌اندازی مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن ‌
کد خبر: 3781492
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹

آمادگی اوقاف خراسان‌جنوبی برای راه‌اندازی مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن ‌

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: اگر فضای آموزشی مناسبی تأمین شود آمادگی راه‌اندازی مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن خواهران را داریم.

آمادگی اوقاف برای راه‌اندازی مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن خواهران

حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، با اشاره به ماهیت موقوفه بودن حسینیه امام رضا(ع) بیرجند از آن به‌عنوان اولین مدرسه شبانه‌روزی قرآن در استان یاد کرد و اظهار کرد: اولین دوره آموزشی این مدرسه سال ۹۵ – ۹۶ برگزار شد که در طرح مرحله تابستانی ۴۳ نفر و دوره یک ساله ۱۷ نفر آموزش دیدند.
وی با بیان اینکه سال دوم نیز در مجموعه ۱۳۷ نفر آموزش حفظ قرآن را فراگرفتند، افزود: از آنجایی که دوره حفظ یک ساله تخصصی است، هم از اساتید بومی آموزش دیده و هم اساتید غیربومی برای فعالیت در مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن استفاده می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به آموزش ۸۰ نفر در طرح تابستانه امسال، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۸ نفر نیز برای سال تحصیلی پیش‌رو مشغول حفظ کل قرآن هستند.
بخشی‌پور راه‌اندازی این مدرسه قرآنی در استان را یک اقدام فرهنگی بسیار مهم برشمرد و گفت: طرح تابستانی مرحله ۵۰ روز است و در این مدت قرآن‌آموزان برای حفظ ۴ جزء قرآن تلاش می‌کنند که در نهایت براساس نظر مربیان هر کس استعداد و توانمندی لازم را داشته باشد وارد مرحله حفظ یک ساله می‌شود.
وی با بیان اینکه تعداد مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن در کشور بسیار محدود است لذا همه ساله حتی از استان‌های دیگر هم داوطلب داریم، یادآور شد: اگر فضای آموزشی مناسبی تأمین شود آمادگی راه‌اندازی مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن خواهران را داریم.
انتهای پیام

captcha